emetofobi.....
Suzanne: Menade inge illa med mitt inlägg om ditt inlägg....men som kräkfobiker så krävs det inte mycket för att man ska få ångest!! Ska ta det lugnt imorgon och umgås med min familj...och försöka att inte behandla dem som smittbärare
Suzanne: Menade inge illa med mitt inlägg om ditt inlägg....men som kräkfobiker så krävs det inte mycket för att man ska få ångest!! Ska ta det lugnt imorgon och umgås med min familj...och försöka att inte behandla dem som smittbärare
NEJ, NEJ, NEJ
nyss hemkommen ifrån min storasyster nu, och de har fortfarande magsjuka och jag har varit hos dem i flera timmar *gråter* Blir så förbannad på min storasyster, hon har noll förståelse för min fobi och jag frågade innan om de var friska och hon svara ja....men väl på plats meddelade hon att minsta jäntan hade diarré och sprang på toa + att de kräkts för en dag sedan.
Jag hatar verkligen henne nu, hur kan man göra så här? Hur kan man med flit hålla tyst om att man har magsjuka.....dessutom när man vet att jag är såååå rädd för att smittas??
Så då var det dags igen....ångest, ångest, ångest!!
Har svalt 5 vitpepparkorn iaf nu....men det känns inte som en säkerhet!!
Än har jag inte blivit sjuk, men har ont i magen och mår illa....om det sen beror på att jag är på väg att få magsjuka eller om det beror på att jag inbillar mig att jag håller på att få magsjuka....ja det vet jag inte! Men ni vet hur det är, man känner efter hela tiden och livet står på paus och man tänker bara magsjuka!!
Ang att syrran tog emot oss ändå...ja hon är ett helt eget kapitel min syster, hon funkar inte som normala folk...hon kan springa på toa och göra det hon ska och iaf underhålla gäster...."lite magsjuka har ingen dött av" är hennes ordspråk kan man säga!! Hon jobbar inom vården med äldre och säger att hon utsätts för magsjuka hela tiden, och eftersom hon är som hon är...så smittar väl hon pensionärerna också antar jag! Hon har ingen fobi för att kräkas eller någon annan fobi heller för den delen....men hon har noll förståelse för andra!
Hon vet ju att jag har denna fobi, kanske hon inte vet riktigt hur stark den är, men hon vet att jag inte vill umgås med magsjuka människor....och eftersom hon visste det borde hon sagt något innan vi kom dit så hade vi kunde ha valt att inte åka till henne eller så kunde hon hållt tyst helt enkelt! Visserligen så skulle jag iaf upptäckt att det har magsjuka så småningom, jag är expert på att hålla koll på toalettbesökarna...vem som går mycket o.s.v
usch...man är hemsk!
*kram*
Tillägg: Är nog kört för min del nu....illamående ökar och toabesöken har utökats...hoppas bara att stannar vid nr.2 så att säga....vill inte kräkas
Tack lollisen!
Det går väl så där, ska skicka sambon till videohallen och låna lite filmer och sen ska jag bädda ner mig och ta det lugnt framför tv:n.....och be till gudarna att jag inte kommer att behöva kräkas!!
Försöker tänka positivt, ska ha mens nästa vecka, någon gång mellan tisdag och fredag....och vi försöker ju bli gravida så efter pepning från sambon så försöker jag tänka att kanske är detta ett grav.symtom....man vet ju inte??
Positivt tänkande
Liten fråga...var på toa sist vid 10-tiden sedan har det varit lugnt....kan man ha sån tur att det bara var ngt tillfällig rensning kroppen satte igång...eller? Mår fortfarande lite illa + att magen känns skum...men med min fobi är det ju inte så konstigt!!
Blir nog ris och kokt kyckling idag iaf till mat å en massa coca-cola
Liten uppdatreing av läget mitt: Inget toabesök sedan förmiddagen så troligen var det väl kroppen så spökade på sitt sätt, men jag har ont i magen å sitter med min vän vetekudden nu...värmen lindrar...men magen känns fortsatt skum....känns hela tiden som det är dags för ett toabesök...men som sagt inget har hänt *tackar gud för det*
lollisen: Hur är det med dig?? Du kan ju ha känningar i magen för att den lill* trycker på, tror inte att du blivit smittad av magsjuka....säkert bara bebben så bökar runt på fel ställen!
För mig känns det lite bättre idag, men jag har feber
men bättre i magen
men ett svagt illamående hänger kvar + att magen är öm.....men det kan bero på mycket! Är som sagt bättre idag iaf....huvudsaken det!
lollisen: Förstår att det är mysigt att känna bebisen, hoppas själv en dag få uppleva det! Försök vila och samla krafter...ingen magsjuka och du ska se att du snart mår bättre.....krya på dej vännen!!
*kramar om*