emetofobi.....
lollisen: Hur är det med dig idag? Hoppas det bara är bättre för dej!!
*kramar om*
lollisen: Hur är det med dig idag? Hoppas det bara är bättre för dej!!
*kramar om*
Kan tillägga att jag själv fortfarande miststänker magsjuka...toabesök idag igen ett par gånger och jag är inte bra i magen kan jag säga! Får hoppas det stannar vid detta....vill absolut inte kräkas...men jag mår svagt illa hela tiden!
Jobbigt detta!!
Usch och fy...mår så illa. Vet inte varför, har inte träffat någon som är sjuk, men har såklart varit bland folk i trånga utrymmen idag....usch! Tänk om någon var sjuk?!
Vill verkligen bli kvitt denna fobi....den är tung!!
Jag är här
men har *peppar,peppar* inte mått dåligt på ett tag nu (ett par dagar) *skönt*
Hur är det själv då lollisen?
Hur mår ni alla dagen efter midsommarafton?
Själv var jag nykter *såklart* och är iaf inte bakfull, men däremot var det en på midsommarfesten vi var på som fick springa på toa för att göra nr. 2 (personen var nykter)...och ja ni vet...direkt känner jag att det är magsjuka på G *suck*
Försöker tänka att det kan vara ngt helt annat som slog den personens mage, men tanken finns ju där hela tiden....usch!!
Var är ni alla?
Tänkte kasta ut en fråga: Ni som lider utav denna fobi, har ni andra fobier också?
Jag har en stark fobi för tandläkare, och jag tror den hänger ihop med min spyfobi för det som är jobbigast för mig hos tandläkaren är inte smärtan utan att jag får sådana kväljningar när de bökar runt i munnen att jag är väldigt nära att kräkas
jag undviker tandläkaren! Gick i över ett år med en trasig visdomstand pga rädslan, den var alldeles svart när den väl kom bort
och nu måste jag till tandläkaren nästa vecka *usch* har svullet tandkött och ytterliggare en missfärgad tand nu
Här är jag iaf
jag mår ganska bra faktiskt men min sambo var ute och festade igår och är idag inte så där superpigg! Han spyr med jämna mellanrum, tack och lov på toaletten så jag slipper ta reda på det men fy vad det är äckligt!!!
Vi har dessutom bara en liten lägenhet, en 2:a, och den är kvav och varm som en bastu och sambon gör att den luktar bläääää när han spyr!! Jag hoppar emellan datan och vår balkong....klarar inte av att vara inne för långa stunder!
Tycker en jobbig period kommer nu....den lömska tiden när värmen kan göra maten dålig! Är noga med att inte äta mat som stått framme och kollar datum vaäldigt noga!
Hur är det med er?
MammaHela: Klarar av att ta reda på kräks, men det krävs tillgång till stora mängder papper, handskar och tålamod! Men det går....men det är tufft!! Men för att lära sambon en läxa har jag bestämt att nästa gång han kräks (när han är bakfull/full) och det hamnar någon annanstans än i toan....då ska jag lämna det och han får ta reda på det själv dagen efter eller när han klarar av det!!
*kram*
Äta borta är verkligen en mardröm, jag undviker verkligen det om jag kan för vem vet hur de behandlat maten och nu i denna supervärme är det extra tufft!!
Jag äter visserligen mat ute, grillar och allt...men jag har koll på datum och sånt...men varje dag är en ständig plåga!!
Just nu är jag extra noggrann eftersom det är sååååå varmt.....och jag mår illa, har ingen ork och magen är hur skum som helst....värmen? Maten? Magsjuka? Ingen aning....men jag plågar mej framåt!!
Jag sitter med en ångest nu....ska iväg på en större konsert tillsammans med en vän och hennes son. Problemet är att vännen och sonen i måndags umgicks med en familj som nu ligger i magsjuka. jag är så rädd att hon ska föra smittan vidare till mig....fy!!! Känner mig så dum samtidigt, för även om hon kan vara smittad och föra det vidare kommer jag ju att tvingas "umgås" med flera hundra okända människor som också kan ha magsjuka....usch!!! Denna fobi har begränsat mitt sociala liv så mycket, detta är ett steg för att bättra mitt sociala umgänge!
Så håll en tumme för mej ikväll...
lollisen: Du är absolut ingen hemsk människa, tvärtom!! Hoppas din kille mår bättre....kanske hade bara ätit eller druckit för mycket och hade en massa gaser som störde!!
Träffade iaf personen igår, och jag tog inte ens vitpepparkorn när jag kom hem *stolt* Men självklart så fanns ju oron där, men idag blev det hamburgare på McDonalds....så blir jag dålig nu kan det ju lika gärna bero på maten som magsjukesmitta!
Den som väntar får se....men nog håller man ständigt tummarna för att man inte ska insjukna i något där man kräks...så är det....tyvärr!!
Hej på er!!
Här är läget sådär, tror att jag ätit lite för dålig mat för magen har sagt upp sig och jag hoppas iaf att det beror på all mat man ätit under semestern och att det inte är magsjuka! Men ni vet hur det är....minsta tecken...så drar man slutsats magsjuka!!
Kommer att läsa sista terminen till undersköterska nu, vilket innebär för min del 8 veckors praktik inom äldreomsorgen! och redan nu har jag ångest....tänk på all magsjuka som jag kommer att komma i kontakt med...blää och usch!!!
Någon med kräkfobi som jobbar inom vården här? Hur gör ni för att ta er igenom dagarna?