• saltlakrits75

    Elitserien/slutspelet 07/08

    Snart så börjar matcherna som verkligen gäller nåt! Var och såg Modo-Brynäs i Swedbank i torsdags. Pavel Brendl, livsfarlig avslutare, men latare spelare har jag aldrig sett! Fiskar uppe vid offensiva blå hela tiden! Modo ser ut att klara målet i grundserien, bland de fyra i toppen! Brynäs såg otroligt bleka och håglösa ut!

    Foppa såg måttligt road ut i sin Loge!

    Vem tar hem det i år? HV? Modo? Linköping?

    Mitt hjärta hoppas på Modo! Är gärna med om en avgörande finalmatch i Swedbank i år!

  • Svar på tråden Elitserien/slutspelet 07/08
  • saltlakrits75

    Det ser ut att bli hårt in på mållinjen i kampen om slutspelsplatserna! Inte bra för skellefteå att tappa poäng!

    Självklart vill man som norrlänning att så många norr-lag ska klara sig vidare! Men frågan är om S AIK har formen och turen på sin sida!

    Spännande match i Linköping ikväll! Tror LHC är snäppet vassare än Modo! Men klart man hoppas på borta seger! 3 poäng ikväll och en plats bland de fyra första ser klart möjlig ut för regerande mästarna!

    "kul att foppa ska få testa på spel bortöver"

  • soulmat

    Är från Luleå men bor i lycksele, så mitt hjärta slår för Luleå, hoppas och tror dom kommer gå till slutspel, dom är ju ett gäng som inte ger upp i första taget. Tror det blir skellefteå som missar slutspelet.

  • FinnarnaiFinland

    HV71 såklart! Jag hoppas att LHC blir en av de som går vidare. Och MODO säkert. Men hoppas på HV.

  • saltlakrits75

    Ja, det blev en 3:e plats till slut! LHC knep 2:a! Inte så många timmar kvar nu tills man får veta vilka som kommer på besök i kvarten! Tragisk avslutning på grundserien för Modo! Slarvig match i tisdags där man bjöd bort matchen till götet flera gånger om!

    Torsdagens match i Axa sports center var godkänd men de kan bättre!

    Igår var laget ointresserat och lojt! En balja var det som krävdes för att ta chansen och knipa 2:a platsen välja efter HV! Hoppas att intensiteten och viljan kommer fram nu när det verkligen gäller!

    Nedräkningen har börjat, GULDET ska hem i år med!

  • gaisarn82

    modo nej du hv71 tar det för dom e i år helt överlägsna ju men hade vart roligt att se hv o modo i finalen e ju allt jävligt bra matcher ju

  • saltlakrits75

    gaisarn82: det vore en höjdare, förra årets semi-serie var kanonspännande och het!

    Iår ser Linköping ut att ha fantastiskt anfall! Håller de bara tätt bakåt så kan de bli farliga med!

    Det blev Timrå igen i kvarten! Kommer att bli roliga matcher och förhoppningsvis så är det modo som går vidare!

    I morgon börjar det!

  • Elvirassuperpappa

    Mitt älskade HV vinner igen för vi är så mycket bättre än alla andra lagen. LHC torskar mot Djurgården...

  • Johnny80

    Ikväll så gäller smäller det, nu börjar slutspelet. ÄNTLIGEN!!!!!!Jag hoppas på 3 pinnar mot LHC för mitt älskade DIF...

  • Johnny80

    Ja ha, det här går ju inte så bra för D.I.F. Men det är ju ett par matcher kvar....

Svar på tråden Elitserien/slutspelet 07/08