• saltlakrits75

Elitserien/slutspelet 07/08

Snart så börjar matcherna som verkligen gäller nåt! Var och såg Modo-Brynäs i Swedbank i torsdags. Pavel Brendl, livsfarlig avslutare, men latare spelare har jag aldrig sett! Fiskar uppe vid offensiva blå hela tiden! Modo ser ut att klara målet i grundserien, bland de fyra i toppen! Brynäs såg otroligt bleka och håglösa ut!

Foppa såg måttligt road ut i sin Loge!

Vem tar hem det i år? HV? Modo? Linköping?

Mitt hjärta hoppas på Modo! Är gärna med om en avgörande finalmatch i Swedbank i år!

• Svar på tråden Elitserien/slutspelet 07/08
  • Christian

Det går inte allt för bra för MoDo heller, såg otroligt bleka och håglösa ut senast mot Timrå.

Den spännande kvalserien börjar snart...

• AYE

O Färjestad mot SM-Guld! Hoooray hooray!

• Johnny80

F--n vad dåligt de spelar, men ikväll MÅSTE de vinna annars är det slutspelat för i år.......FORZA DIF!!!!!!!

Den som bromsar först bromsar för tidigt.....
  • The Doc

Då vinner man över Färjestad i kväll efter sudden hehe...
    3-2 till Frölunda i matcher--
    I HOPE !!!!

• AYE

The Doc skrev 2008-03-18 19:02:14 följande:

Då vinner man över Färjestad i kväll efter sudden hehe...3-2 till Frölunda i matcher--I HOPE !!!!
    Det fortsätter som det gjort tidigare den här säsongen... Frölunda och Färjestad vinner hemma. Och eftersom Färjestad har en mer hemmamatch... MUMMA!
  • klemenza

Angående Frölunda i år.

Det är svårt att vinna från utvisningsbåset och om man har en målvakt som släpper in stort sett varannat skott på mål.

Frölunda har ju i alla fall lyckats pressa Färjestad på bortaplan men lyckas inte ta chansen. Tror därför tyvärr att FBK kommer att ta hem det i sista och 7e matchen.

• krabban

Frölunda,detta fega hockeylag som slår ner spelare från båset.har inte en skugga mot FBK! Ni fått vinna ngr matcher för att FBK ska få in lite mera pengar!

Hoppas FBK låter VF vinna p torsdag så att jag får njuta av att FBK krossar kycklingarna på Påskafton!

• klemenza

Då får jag hoppas att FBK disponerar pengarna på ett vettigt sätt. T.ex hyr in en bättre filmings-coach eller kanske köper sig en publik så det blir lite folk på matcherna.

• saltlakrits75

Klart man är besviken på Modo grabbarna som inte gav Timrå speciellt hårt motstånd i kvarten!

Modo såg inte alls ut att vara i närheten av att kunna vinna! HV-Timrå blir kul att se! Jag tycker att Timrås finn-kedja är bland de bästa i slutspelet!

Hoppas att Guldet blir kvar i Västernorrland, så min slant satsas på att timrå ror hem guldet!

Ps. tragiskt strul i Frölundaborg i torsdags! Högsta ligan i sverige och en av de högst rankade i världen! Och så har man inte ens utrustning i arenan som funkar som det ska! ds.

• Krille18

fan idag tar hv hem det!! Helt säkert också..

Rätt åt modo att dom försvann...

• AYE

O Linköping kör över Färjestad... Va fan!!!

• saltlakrits75

Det är tight som tusan i semin. Ovisst vem som vinner, men det blir jobbigt för FBK i dubbel mötet borta i LHC! Timrå som ser starka ut kommer få svårt i Kinnarps Arena med! Ser fram emot matcherna i på söndag och måndag!

Kanon underhållning hittills i alla fall!

• AYE

O där var säsongen över...
    Linköpng var helt enkelt det bättre laget, i allt; så ett stort lycka till i finalen.
    Skulle vara kul med Timrå-Linköping i finalen med tanke på att inget (mig veterligen) av de lagen har ett SM-guld sen tidigare...

• saltlakrits75

Aye: det skulle vara riktigt kul med TIK och LHC i final. Hoppas på Timrå seger imorgonkväll! En sjunde avgörande i Jönköping blir svårt! Men jag håller tummarna i alla fall!

• Pappa Laban

Jag är ju Fbk fan men dom har ju åkt ut mot linköping ,så jag måste säga att jag håller på Hv-71 nu. Hoppas Hv tar hem det hela men det är ändå Färjestad som är det bästa laget tycker jag.

• AYE

Nu när solen skiner o vårsolen värmer skönt känns helt plötsligt hockeysäsongen väldigt långt borta. Kollade tyvärr inte ens på matchen igår som (har sagts mig) var riktigt bra.
    Hoppas nåt av lagen vinner!

• Christian

Som jag trodde, kvalserien var mer spännande än sm slutspelet...
    Ikväll blir det 3-0 i matcher.

Svar på tråden Elitserien/slutspelet 07/08