• Marmite

Spenat som smakis - rekommendation i England

Hej!

Ni som har fatt babisar i England, vad rekommenderas angaende spenat till babisar?

I Sverige verkar detta som ett stort "no no" men har i England verkar de rekommendera detta som smakis!

Vad har ni fatt for rad av "bvc" i England?

• Svar på tråden Spenat som smakis - rekommendation i England
  • maij

(inte svar på din fråga men här på island är det också big no no, nitrat som finns i spenat är tydligen inte bra för bebi.)

• jsmfb

Här på Irland följer man samma råd som i England, använder samma böcker o.s.v. och jag har noterat att spenat nämns som lämplig mat av barnmatsgurun Annabel Karmel bl.a.

Barnen dör ju inte men visst är det intressant att det är sådana skillnader.

• Marmite

Jag blev ocksa forvanad over att Annabel Karmel rekommenderar spenatpure. I och for sig ar det val inte varje gang som spenaten ar farlig men det ar val som med honung att det finns en liten risk.

Jag blev lite orolig nar min svagerska sade att hon skulle ge sin 6-manaders spenatpure (killen borjade med smakisar for en vecka sedan), men tankte att det ar val bast att inte saga nagonting.

• Little J

Har en engelsk vegetarisk barnmatsbok där dom har recept med spenat från 6 månaders ålder...

• jsmfb

På dagis ger de också spenat till barn under 12 mån så jag sade att han var allergisk, enklast så.

Svar på tråden Spenat som smakis - rekommendation i England