Inlägg från: Fruochmamma |Visa alla inlägg
  • Fruochmamma

valpar som fryser

Jag hade kollat med uppfödaren. Vi använder täcke till våran Boxer då det är kallt ute och hon sprungit mycket - eftersom musklerna stelnar fort.

• Fruochmamma
    0028 skrev 2008-02-25 09:36:04 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 09:41skulle behöva lite tips på det här me mat oxå...hon är 11 veckor och har ätit 3 gånger om dagen innan vi hämtade henne...hon är inte rumsren alls och har varit ute 2 gånger där hon föddes,om jag ger henne som dom har gett henne mat så skiter hon på natten,jag msåte väl kunna börja ge henne två gånger om dagen?tänkte vid frukost och middag?klarar hon sej på det?
    Det kan ta mer än 2 månader innan valpen blir rumsren och så är det bara. Fick du inga guidelines av uppfödaren av hur du ska göra med maten?
  • Fruochmamma

Lycka till :) Kommer väl ihåg hur det var att jämnt springa ut, tajma in efter sömn, mat & lek och ibland kändes det som om man inte gjorde annat än att torka kiss inomhus.

Känns skit frustrerande ibland men plötsligt funkar det bara och då är det sååå skönt :)

annroll skrev 2008-02-25 09:59:58 följande:
    Jag skulle dock inte tipsa om att gå ut på natten, fine tidigt på morgonen men inte mitt i natten. Läst många som fått problem med det senare,att hunden väcker på natten öven i vuxen ålder o vill ut. O den ska ju klara 8 timmar iaf?
    Det är inte alls säkert att en valp klarar att hålla sig i 8 timmar. Det är helt individuellt och man får helt enkelt se vad som funkar bäst.
  • Fruochmamma
    0028 skrev 2008-02-25 10:17:14 följande:
    kikki06:jag vet att det kommer bli bra en dag,inte första hunden jag har men som du säger så är det så frustrerande ibland men hon är så duktig just nu ligger hon under stolen här och sover, så det är bara ut sen när hon vaknar och då ska vi ut i skogen och äta lunch hela familjen...
    Åh vad mysigt Skrattande Nästan så man är sugen på att skaffa valp igen ... men bara nästan!!
Svar på tråden valpar som fryser