Du som är undersköterska?
Vilken inriktning gick du och hur länge efter avslutad utbildning fick du jobb?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 12:58
Vart/vad jobbar du med nu?
Vilken inriktning gick du och hur länge efter avslutad utbildning fick du jobb?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 12:58
Vart/vad jobbar du med nu?
jag är uska men någon inrikning gick jag aldrig gick ut 98 jobbar nu som personlig ass sedan 99
gick vårdgymnasiet med inriktning akutsjukvård,fick jobb direkt efter examen,och har jobbat på samma ställe sen -97!
puff
Hade psykiatri som inriktning, började arbeta direkt efter avslutad examen som personlig assistent, men jobbar nu som uska på en rehabavdelning.
Gick omvårdnadsprogrammet när det var alldeles nytt, gick ut -95. Hade ingen inriktning, kanske är något som kom senare.
Har aldrig varit arbetslös, i början var det ju olika vik och timanställningar. Fick min första fasta tjänst -98.
Nu jobbar jag i en resursenhet på lasarettet. Bästa jobb jag haft! Vill inte byta!
Blev färdig usk 96 men börja inte jobba m det förrens 98!Gick på tim/mån blev sen anställd via lasen.Är kvar på samma ställe.Ett specialboende för personer med avvikande beteende.Min inriktning är fysisk o psykisk utvecklingstörning
inrikting psykiatri, gick ut 2001. Fick jobb som personlig ass under sommaren och sedan som uska på ett privat sjukhus.
NU jobbar jag som uska inom kommunen, äldreomsorgen...
Jag gick omvårdnasprogarmmet under gymnasiet och gick ut 03. Fick jobb (vik) medsamma och blev fast anställd förra året.
Just det ja. jag jobbar inom hemtjänsten.
Jag gick ut från omvårdandsprogrammet 2000 hade inrikting sjuka barn och ungdomar.
Fick jobb direkt.
Jobbar nu på neonatelen.
gick ut som uska 01 o fick vik direkt, hade psykiatri som inriktning.
Flyttade till sthlm 02 o fick jobba direkt.
Jobbar natt
gick omvårdnadsprogrammet via komvux 05 med inriktning hemsjukvård o något annat kommer inte ihåg nu=(
Jag jobbar som uska på ett korttidsboende med svårt sjuka o äldre jobbar natt
Färdig Uska 2000, inriktining akutsjukvård och primärvård. Vikariat direkt, fast tjänst efter 2 månader
färdig uska 2007 (vuxenutbildning) läste inriktning sjukvård, har jobbat ett år som vikarie på äldreboende och nu har jag fått fast på ett nyöppnat äldreboende... så 2 år från det att jag börja läsa tills dess att jag hade fast hihi *lycklig*
Pluggar till Uska nu och jobbar samtidigt i kommunen på ett stödboende, har ett vikariat där men fick min fasta anställning i kommuneni januari. När jag har läst klar ska jag söka jobb på sjukhus.
Pluggar också till uska på komvux, blir klar uska i juni 2008.
Börjar vik i hemtjänsten snart :) Ingen speciell inriktning.
jag blev klar Usk Julen -07. Inriktning hemsjukvård/lindrandevård.
Fick jobb direkt, började i hemtjänsten 1 Jan.
Gick en omv.linje med inriktning på räddning och akutsjukvård.
Fick bra vik direkt.
Jag gick omvårdnadsprogrammet med inriktning akutsjukvård. Fick ett vikariat direkt och har nu fast tjänst.
jag gick ut från omvårdnadsprogrammet, inriktning geriatrik-04 (mammaledig 1 år emellan)
fick sommarvik direkt på ett älderboende... sedan var jag timmis, fick ett 6månader vik och sen timmis igen på samma avdelning på sjukhuset, 04-07. Bytte stad och fick fast jobb direkt, nu har jag fått tjänstledigt och fått 6 månaders vik på ennan avd, samma arbetsgivare, Akademiska sjukhuset