• Ellabee

Du som är undersköterska?

Vilken inriktning gick du och hur länge efter avslutad utbildning fick du jobb?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 12:58
    Vart/vad jobbar du med nu?

• Svar på tråden Du som är undersköterska?
  • missteddy

jag är uska men någon inrikning gick jag aldrig gick ut 98 jobbar nu som personlig ass sedan 99

• Aurora

gick vårdgymnasiet med inriktning akutsjukvård,fick jobb direkt efter examen,och har jobbat på samma ställe sen -97!

• Ullstrumpa

Hade psykiatri som inriktning, började arbeta direkt efter avslutad examen som personlig assistent, men jobbar nu som uska på en rehabavdelning.

• smulan76

Gick omvårdnadsprogrammet när det var alldeles nytt, gick ut -95. Hade ingen inriktning, kanske är något som kom senare.
    Har aldrig varit arbetslös, i början var det ju olika vik och timanställningar. Fick min första fasta tjänst -98.

Nu jobbar jag i en resursenhet på lasarettet. Bästa jobb jag haft! Vill inte byta!

• Gossa

Blev färdig usk 96 men börja inte jobba m det förrens 98!Gick på tim/mån blev sen anställd via lasen.Är kvar på samma ställe.Ett specialboende för personer med avvikande beteende.Min inriktning är fysisk o psykisk utvecklingstörning

• MissScary

inrikting psykiatri, gick ut 2001. Fick jobb som personlig ass under sommaren och sedan som uska på ett privat sjukhus.
    NU jobbar jag som uska inom kommunen, äldreomsorgen...

• Maroschka

Jag gick omvårdnasprogarmmet under gymnasiet och gick ut 03. Fick jobb (vik) medsamma och blev fast anställd förra året.

Jakob 060415
  • Mikaelin

Jag gick ut från omvårdandsprogrammet 2000 hade inrikting sjuka barn och ungdomar.
    Fick jobb direkt.
    Jobbar nu på neonatelen.

• Izzo

gick ut som uska 01 o fick vik direkt, hade psykiatri som inriktning.
    Flyttade till sthlm 02 o fick jobba direkt.
    Jobbar natt

• linjes

gick omvårdnadsprogrammet via komvux 05 med inriktning hemsjukvård o något annat kommer inte ihåg nu=(

Jag jobbar som uska på ett korttidsboende med svårt sjuka o äldre jobbar natt

• Flätad

Färdig Uska 2000, inriktining akutsjukvård och primärvård. Vikariat direkt, fast tjänst efter 2 månader

• MammaAnne

färdig uska 2007 (vuxenutbildning) läste inriktning sjukvård, har jobbat ett år som vikarie på äldreboende och nu har jag fått fast på ett nyöppnat äldreboende...  så 2 år från det att jag börja läsa tills dess att jag hade fast hihi *lycklig*

Jonatan och Emma ni är det bästa som hänt mig...
  • EW85

Pluggar till Uska nu och jobbar samtidigt i kommunen på ett stödboende, har ett vikariat där men fick min fasta anställning i kommuneni januari. När jag har läst klar ska jag söka jobb på sjukhus.

• Åttiosjua

Pluggar också till uska på komvux, blir klar uska i juni 2008.
    Börjar vik i hemtjänsten snart :) Ingen speciell inriktning.

• Lixen19

jag blev klar Usk Julen -07. Inriktning hemsjukvård/lindrandevård.

Fick jobb direkt, började i hemtjänsten 1 Jan.

• Lisen1

Gick en omv.linje med inriktning på räddning och akutsjukvård.
    Fick bra vik direkt.

• Liten blir stor

Jag gick omvårdnadsprogrammet med inriktning akutsjukvård. Fick ett vikariat direkt och har nu fast tjänst.

• trollmammsis

jag gick ut från omvårdnadsprogrammet, inriktning geriatrik-04 (mammaledig 1 år emellan)  

fick sommarvik direkt på ett älderboende... sedan var jag timmis, fick ett 6månader vik och sen timmis igen på samma avdelning på sjukhuset, 04-07.  Bytte stad och fick fast jobb direkt, nu har jag fått tjänstledigt och fått 6 månaders vik på ennan avd, samma arbetsgivare, Akademiska sjukhuset

Svar på tråden Du som är undersköterska?