Inlägg från: Jesspeach |Visa alla inlägg
  • Jesspeach

Bo var i Västerås?

Hej!

Kommer nga tips på områden:

Hamre/Talltorp/Framnäs/Viksäng ligger rätt nära stan, tar ca 5 min med bil till stan/tågstationen. Barnvänligt och nära mälaren.

Örtagården/Ekbacken/Enhagen/Barkarö  Jättefina barnvänliga områden som ligger en bit utanför västerås, tar ca 10 min med bil och det går buss dit. 

Blåsbo/Aroslund/Stohagen/Hammarby Stadshage/Stallhagen Jättefina äldre hus, de finaste och dyraste områdena i Västerås :) Centralt!!!

Freja Ligger nära sjukhuset, mycket nytt blandat med äldre hus.

Hagaberg/Brottberga
    'bakom' Vallby, rätt nybyggda områden, barnvänligt.

Tropicalfire skrev 2008-02-25 17:09:46 följande:
    gideonsberg och bjurhovda e jättefina ställen att bo på fina områden, men jag undviker helst vallby, bäckby, råby och pettersberg.
    vw frippe skrev 2008-02-25 17:04:25 följande:
    lite finare ställe enhagen/ekbacken ligger utan för stan. stohagen äldrehus mer centralt ormberget stora fina hus hyfsat centralt. utkanten viksäng ,skiljebo, branthovda, bjurhovda, önsta gryta, brottberga hyfsat nya hus 00-, örtagården 00-, finns några kolla på hemnet så kan ni se på ett ungefär. bor själv och är uppvuxen på bjurhovda i radhus från -68. fråga mer om du blir sugen på nått område..
    Men hallå alltså, Bjurhovda är inte ett speciellt fint område, det är likvärdigt med vallby, råby, pettersberg och bäckby!!!!!!!!
    Mamma till ♥Hugo♥ 050322 och ♥Klara♥ 070724
  • Jesspeach
    fancydream skrev 2008-02-27 14:51:22 följande:
    Men hallå? det är det verkligen inte.. bjurhovda är faktiskt fint och verkligen inte alls likvärdigt med vallby, råby, och pettersberg. Fel bild av bjurhovda du har.
    Tycker du, fancydream allvarligt att Bjurhovda är likvärdigt med de områden Jambosana är ute efter:

Hade jag bott i Stockholm hade jag velat mellan Kungsholmen, Bromma, Aspudden, Gärdet eller Hjorthagen om det gäller lägenhet och Solna, Sollentuna, Nacka eller Lidingö om jag bott i villa.

Vad rekommenderas?

Jag har INTE fel bild av Bjurhovda då jag växt upp där, samt har vänner som bor där....Det är inte ett sånt område Jambosana är ute efter!!!!!

Och vet du inte vad Bromma, Nacka etc är för områden, kolla lite på hemnet.se så får du se att det är långa vägar ifrån ifrån vad bjurhovda är för område!!! Mer likt Blåsbo...
  • Jesspeach

fancydream:OK

• Jesspeach
    vw frippe skrev 2008-02-27 21:53:16 följande:
    Bjurhovda är varken sämre eller bättre än något annat område. bostadshusen är kanske inte så trevliga, men åker man rut det och kommer till villa områderna så tycker jag att det är bra, inte en villa säljs under 2000000kr. jag budade nyligen på ett renoverings obj på "guldkullen" slutade bjuda vid just 2milj kr..

Jomen så är det ju tex på vallby med........inte alls speciellt billiga villor....

Va kul att hitta dig här förresten kram

• Jesspeach
    Glad
Svar på tråden Bo var i Västerås?