Vad kan jag göra med fryst tonfisk??
Har köpt två bitar två fryst tonfisk. Tips på vad jag kan göra med den?
Har köpt två bitar två fryst tonfisk. Tips på vad jag kan göra med den?
Grilla och servera med gratinerad bakpotatis, sallad och en kryddig tomatsås skulle kunna vara gott tror jag. Eller en vinsås är nog inte dumt heller.
Mmm vad gott det lät. Inget vi kan göra just nu eftersom ugnen lagt av så vi har bara kokplattar. Fast man hade väl kunnat tillaga den i micron? Har du något smarrigt recept på gratinerad bakpotatis och även tomatsås så vore det jättebra:) Det får bara inte innehålla kött förutom fisk och skaldjur som går bra. Äter vegetariskt+fisk och skaldjur.
När jag gratinerar potatis brukar jag tvätta dem, halvera dem och smeta på en röra med cremefraiche och smulad fetaost, salt och peppar och ibland persilja eller basilika eller så. På med smeten när det är sådär 10 min kvar på bakningstiden.
Tomatsås brukar jag göra så här bara; fräs finhackad lök (gul eller purjo tex) och finhackad vitlök. Slå på 1 pkt passerade tomater och 1 pkt med vatten. Sedan kryddar man med lite vin, 1 buljongtärning, chilisås, salt och peppar och så får den puttra ihop. Ju längre desto godare. Smaka av.
Fisken kan du steka istället för grilla.
Ok så du lägger bara smeten på själva potatisen? Låter himla gott faktiskt. Hoppas elektrikern kommer snart :)
Ja smeten på den släta sidan liksom. Men baka först potatisarna nästan färdigt annars blir det nog bara bränt.