• abbibabbi

*Jag är i vecka 32 och helt plötsligt

Jag är i vecka 32 och helt plötsligt tog all ork slut. Känner mig totalt slut i både knopp och kropp. Har dessutom börjat samla på mig en massa vätska. Någon mer som är i ca vecka 30 som inte känner sig på topp? Det står ju överallt att man ska vara så pigg i dessa veckor....

• Svar på tråden *Jag är i vecka 32 och helt plötsligt
  • MossaQ

Det hör till!
    Man blir knasig/trög/knäpp/ i hjärnan. Detta för att man bara ska orka fokusera på det lilla livet i din kropp.
    Orken kommer och går - fysiskt.
    När det blir så där som du beskriver talar din kropp om för dig att du ska v.i.l.a.
    Som så många visa äldre tjejer/kvinnor säger. Det finns inget tillfälle i livet där du ska lyssna sååå mkt på din kropp som i slutet av grav.

gör det!
    /M

• phoebs

Är i v. 35, går in i v. 36 i morgon, och jag tycker att det pendlar lite upp och ner. Vissa dgr känner jag mig superok, andra dagar är det precis tvärtom. Jag är jättetrött och yr, kroppen är alldeles kraftlös och jag mår illa, har huvudvärk och magen fungerar inte riktigt som den skall. Har dock klarat mig undan att samla på mig vätska, än så länge... Jag har inga känningar av ngn stundande förlossning, så det är väl bara att acceptera läget och vänta och det är ju lite väl tidigt för mig än...

• Fam

Att orken tar slut hör till ... men lite väl tidigt i v 32 tycker jag. Kolla med mvc om du har järn och blodtryck som du ska. Vätska är ju inte så bra.

Det är ju ändå två månader kvar, väldigt många är ju pigga och starka ända mot slutet av de 40 veckorna. Men det klart, det är ju väldigt individuellt.

• Linizen

jäg är i vecka 33 påväg in i vecka 34, heeelt slut.

Jobbar och vilar...det är mitt liv nu!
    Har full markservice, blir nästan ledsen och grinig bara jag vet att jag måste ta en dusch. Vill bara ligga ner.

Har haft underbara 16 veckor då jag mått som en prinsessa, men det är väl kanske slut på det nu?!

VI FÅR HELT ENKELT VILA!!! Jobbigt när hjärnan säger annat än kroppen.

Tag hand om dig och krama magen!

• solrosblad

Har väl lite med åldern att göra oxå. Jag är snart 37 och är i v32, och är oxå orkeslös, inte alla dar men ofta. När jag var yngre så var jag pigg utom kvällstid, nu känner jag mig som jag ska dö av trötthet ibland.

• moltaz

Jag behöver mer sön nu igen, är i vecka 29. Jag har varit jättepigg efter vecka 13 men de senaste nätterna har jag velat sova tio timmar... Jag känner också att jag blir trött i magen om jag lyfter saker och bär tunga saker, så nu aktar jag mig för det!

Svar på tråden *Jag är i vecka 32 och helt plötsligt