• Anonym

Var kan man ha skulder??

Var kan man ha skulder?

Kronofogden.....Inkassoföretag...
    Mer??
    Ska ringa runt och försöka fixa allt nämligen. Måste veta ALLT jag behöver ringa.
  • Svar på tråden Var kan man ha skulder??
  • Anonym

DEt är väl dem?
    Om du inte har avbetalningar, tex Thorn, CSN & sånt.

• Anonym

det är väl inkasso och kronofogden

Men man vet väl vart man har skulder någonstans

jag har 2 skukder hos inkasso det finns ju flera inkassobolag
    men jag har gjort eb avbetlaningplan hos dom så ja gslipper kronofogden
    men jag ha rsnart klar så skönt.

• Anonym

Nej, jag vet inte var jag har skulder av en del anledningar.

Jag måste få reda på alla mina skulder snarast för jag vill verkligen ordna upp det.
  • sakoline

Du får väl hem räkningar och skuldbrev?

• 061104

Det finns en mängd olika inkassobolag.
    Har du nåt på avbetalning?

Anonym skrev 2008-02-26 00:50:14 följande:
    Nej, jag vet inte var jag har skulder av en del anledningar.

Jag måste få reda på alla mina skulder snarast för jag vill verkligen ordna upp det.
  • Anonym
    sakoline skrev 2008-02-26 00:51:09 följande:
    Du får väl hem räkningar och skuldbrev?
    Hur menar du?
  • Anonym
    061104 skrev 2008-02-26 00:51:44 följande:
    Det finns en mängd olika inkassobolag.Har du nåt på avbetalning?
    Enbart CSN
  • 061104

Ja du borde få räkningar/inkassokrav från dem företag du är skyldig pengar?

Anonym skrev 2008-02-26 00:52:04 följande:
    Hur menar du?
  • 061104

Ja, men vad e det för typ av skulder du har då?

• Anonym

Ja, men pga mitt narkotikamissbruk (som jag är ren ifrån sedan snart ett år) så har jag slängt alternativt struntat i allt i många år...Så jag vet inte om jag har skulder liggande på olika instanser...

Jag måste starta från noll, och kontakta alla möjliga och omöjliga ställen..
  • 061104

Aha okej.
    Men vet du vad du kan ha skulder på så kan jag hjälpa dig att hitta rätt inkassobolag som du kan ringa..

Anonym skrev 2008-02-26 00:56:07 följande:
    Ja, men pga mitt narkotikamissbruk (som jag är ren ifrån sedan snart ett år) så har jag slängt alternativt struntat i allt i många år...Så jag vet inte om jag har skulder liggande på olika instanser...
  • 061104

Glömde säga: BRA JOBBAT! (Att du är ren alltså)

Anonym skrev 2008-02-26 00:56:07 följande:
  • Anonym
    061104 skrev 2008-02-26 00:57:17 följande:
    Aha okej.Men vet du vad du kan ha skulder på så kan jag hjälpa dig att hitta rätt inkassobolag som du kan ringa..
    Jag vet att jag har skulder hos Vägverket ... och Göteborgs Spårvägar...Telia...och Folkuniversitetet...(dessa skulder är några år gamla..)
    El också, men det har jag kollat upp. 
    061104 skrev 2008-02-26 00:57:52 följande:
    Glömde säga: BRA JOBBAT! (Att du är ren alltså)
    Tack
  • 061104

Kolla först vad som ligger på Kronan.
    Intrum justitia & Sergel inkasso är ju dem vanligaste.
    Är det Telia är det Sergel som har hand om det.
    MEN är dem flera år gamla skulle du ha jäkligt tur om den fortf ligger kvar hos Inkasso. Logiskt så är dem nog redan hos KFM, tyvärr!

• Anonym
    061104 skrev 2008-02-26 02:23:51 följande:
    Kolla först vad som ligger på Kronan.Intrum justitia & Sergel inkasso är ju dem vanligaste.Är det Telia är det Sergel som har hand om det.MEN är dem flera år gamla skulle du ha jäkligt tur om den fortf ligger kvar hos Inkasso. Logiskt så är dem nog redan hos KFM, tyvärr!
    Jo, jag vet hur mycket skuld jag har till KFM. Och betalningsanmärkningar.
    Tack för hjälpen!
  • Anonym

Jag vet hur det är, jobbigt att ta tag i allt igen men du är ju jätte duktig som är ren nu. Jag fick själv ta tag i alla mina skulder för några år sen, efter att jag blev våldtagen för en massa år sen så "släppte" jag allt och orkade inte jobba och slängde alla räkningar och tyckte livet var enbart jobbigt, men nu sitter jag här och har inga skulder alls

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-26 06:02:49 följande:
    Jag vet hur det är, jobbigt att ta tag i allt igen men du är ju jätte duktig som är ren nu. Jag fick själv ta tag i alla mina skulder för några år sen, efter att jag blev våldtagen för en massa år sen så "släppte" jag allt och orkade inte jobba och slängde alla räkningar och tyckte livet var enbart jobbigt, men nu sitter jag här och har inga skulder alls
    Grattis! Bra gjort!
  • Anonym

Kolla hitta.se under inkasso. Skriv till dem alla (alla har hemsida), ange ditt personnummer och fråga om du har nåt och be om avbetalningsplan.

• U name It

hos kommunen finns det en person som kan hjälpa dej, nån sorts skuldsanerare. Lycka till

• Anonym

Har en sambo med massa skulder. De inkassoföretag jag känner till som han brukar få brev ifrån är: Sergel, AK Sverige, Svea Inkasso, Alektum, Lindorff, Gothia.

Svar på tråden Var kan man ha skulder??