• Iske

varför varför är jag så rädd för en kommande förlossning...?

Känner mig så löjlig men behöver svar.... Vi tänker skaffa ett syskon till vår dotter som är född med kejsarsnitt... Men nu innan jag ens blivit gravid så gruvar jag mig för förlossningen. Mest troligt blir det Kjesarsnitt på nästa också men funderar på hur det skulle vara att föda vanligt

Hur är det efteråt är man mkt öm ?
    Hur långtid tar det innan man är normal där nere igen (jag kan för mitt inre ser mig själv stor som ett bowlingklot där nere,fattar inte varför jag är så rädd..tror typ att jag måsta börja med XXXXL tamponger efter en förlossning istället för mini jag vet det är sååå löjligt men jag är livrädd vet inte ens vart det kommer ifrån)

Kände samma sak när jag väntade dottern men pga andra saker så blev det kejsarsnitt fick inte någon större hjälp från bm..

• Svar på tråden varför varför är jag så rädd för en kommande förlossning...?
  • Iske

Ja jag hoppas det också.... man skulle kunna säga att jag fött barn redan haft 7 mf men dom har ju inte varit så stora som fullgången bebis....

Jag hoppas att det släpper för mig om det blir nått plus igen....

• Iske

skönt att inse att man inte är själv om att vara rädd.... jag och min sambo pratar om detta han säger att jag får välja helt själv han stöttar mig i villket som huvudsaken jag själv känner mig nöjd...

• Iske

tack alla för era fina svar ! Känner mig som om jag aldrig skulle varig gravid fast jag har en tjej på 3 men det va ju länge sen.... Maken och jag kommer nog att köpa en del böcker nu och läsa och läsa ! Ja vem vet när/om man får ett plus så kanske det släpper lite :)

Svar på tråden varför varför är jag så rädd för en kommande förlossning...?