Tråden för oss äggdonatorer Nr 4
Barnet som du ger upphov till har rätt att få veta vem du är när det uppnåt "mogen" ålder. Barnets föräldrar har dock inte rätt att få veta vem du är.
Barnet som du ger upphov till har rätt att få veta vem du är när det uppnåt "mogen" ålder. Barnets föräldrar har dock inte rätt att få veta vem du är.
Hej på er! Jag läser och följer er hela tiden och ser hur det går för er!
Pejgan: Vad skönt att du återhämtat dig, men vad trist att det inte blev något.
För mig börjar väntan kännas lång. Var och lämnade blodprov i december och det är ju hela sex månader innan man får lämna ägg efer det. Jag har iallafall lyckat gå ner i vikt, så jag har BMI under 30!!! Hurra!!! Dessutom har de ringt fårn sjukhuset så att jag ska få träffa kurator och läkare. Det ska bli spännande.
Kram på er!!!
Jag ska till huddinge på måndag och träffa läkare och kurator och så för att bli godkänd som donator. Ni som lämnat kommer ni ihåg hur det gick till? vilka undersöknigar fick ni göra? vad frågade kurator om osv.....
vad spännande! När är det du ska dit?
Tack Pejgan. Mycket bra info. Är lite nervös faktiskt..... fast mest för att jag inte ska klara viktgränsen... det blir nog ingen frukost...
Tack magnolinda! Jag hoppas det också
HanTeo: Nej det finns ingen risk att du kan få problem att få flera barn sedan. De äggen du tar skulle du ju annars ha stött ut vid menstruationen. Vi har ganska många ägg att ta av så att säga.
Hej! Nu har jag varit på sjukhuset och träffat läkare och kurator. Det gick bra, jag behövde inte väga mig! de litade på siffran jag skrivit in i papprena, och den är ju sann, meb jag var ändå nervös eftersomd et är precis på håret!
Jag fick göra ett vaginalt ultraljud för att de skulle kunna se mina äggstockar, men jag jar just haft ägglossning så det var en cysta ivägen så hon såg inget alls, så jag får komma tillbaka när det närmar sig.
Annars känns det bara bra faktiskt. Det kändes bra att vara där, även om det var lite suspekt när det kom en man förbi i korridoren och lämnade in en burk med sperma i i dörr...... Men det är ju så det är!
Veronicaq: Hoppas hoppas hoppas!!!
magnolinda: Hälsodeklarationen man fick hem innan. Jag träffade också en underbar barnmorska som hette christina Hon var supertrevlig och jag kände verkligen förtroende för henne!
www.bmidirekt.se vet inte hur formeln är, man kan tydligen räkna förhand också, men där skriver man bara in hur lång man är och vad man väger och så räknar den ut det åt en.