• Anonym (Undrande)

Någon här som känt på en gång att ni blivit gravid?

Jag hade mens mellan 9-14/2 och skulle enligt beräkning ha äl någongång mellan 23-25/2. Den 19/2 så hade vi sex och redan dagen efter det kände jag av någonting i livmodern. Jag tänkte då att det var äl som var lite tidigare än vanligt. Vi hade sex igen 21/2. Den här ömheten i magen har fortfarande inte försvunnit och nu har det gått precis 1 vecka.

Jag känner av ömhet i livmodern och stickningar och hugg i trakterna där och jag har bara en känsla som jag inte kan förklara av att jag känner mig gravid. Jag känner mig lite konstig i övrigt också så som ömhet, lite yrsel t.ex. Om jag nu har rätt så skulle detta vara min andra graviditet. Men jag tycker mig känna igen känslan så av att vara gravid.

Kan man känna av en graviditet så här tidigt? Ägget har ju knappt hunnit fästa ännu! Är det inte konstigt?

• Svar på tråden Någon här som känt på en gång att ni blivit gravid?
  • Anonym (gravid)

nej det är högst osannolikt att du känner av en befruktning så kort efter ÄL.

efter ÄL ska ägget vandra, möta spermien, befruktas, fästa i livmodern, sen tar det ett tag innan gravhormoner utsöndras! en vecka efter ÄL kan tänkas att man känner något om man är riktigt uppmärksam, men inte ens det är så vanligt! IRL upptäcker de flesta sin graviditet först efter bim. det är bara här på FL som alla (även jag) är helgalna och känner efter till 10000

många här inne pratar om att "jag bara visste att jag var gravid". det är inte riktigt sant. jag har "vetat" att jag vart gravid ett flertal gånger, men inte vart det. om det nu trots allt visat sig att jag var gravid hade jag ju också sagt att jag "visste att jag var gravid" men nu var det ju inte så.

när jag väl blev gravid så kände jag det inte förrän bim-5, och då var det väldigt diffusa tecken som lika gärna kunde vara mensförvarningar, såsom molvärk och yrsel!

• Anonym (jag me`)

känner samma med min kropp.. mår jätte illa, yr, molnade värk i magen, medveten om mina bröst... bara viste att jag med stor sanolikhet blev gravid när min man o jag var tillsammans sist..
    hade min mens den 9/2- 08

• Anonym (Undrande)

Ja jag förstår ju själv att det är näst intill osannolikt att känna så tidigt men ändå så gör jag det på något vis.
    Det handlar inte om att jag väldigt gärna vill vara gravid (även om det såklart skulle vara roligt) men detta är vårt första försök och jag har inte brottom alls. Vi sa mer att blir det så blir det från och med nu. Förra gången jag var gravid så gick det också på första månadsförsöket men att ha sex vid ett tillfälle och sen känna sig gravid skulle ju vara helt otroligt!
    Men ändå, konstigt nog så känner jag av ligamenten när jag nyser, reser mig snabbt samt ömhet i brösten som börjar tillta, samt matthet/yrsel.

Sist så testade jag + 5 dagar innan bim. Nu har jag bim nästa vecka någongång mellan 6-9/2 och jag vill inte testa innan jag vet om menser kommer eller inte. Jag blir inte jättebesviken om min känsla var fel.

Anonym (jag me): Då hade vi mens samma dag! När har du bim? Har du vart gravid innan?

• Anonym (hej)

Jag tror inte du kan känna av det på det viset nu. Tror det handlar om att du går o letar tecken. När vi precis börjat "jobba" på bebis var jag bombsäker på att jag var gravid: kände mig svullen, molade i livmodern osv. Men icke.

Lycka till!

• Anonym (gravid)
    Anonym (hej) skrev 2008-02-26 18:11:09 följande:
    Jag tror inte du kan känna av det på det viset nu. Tror det handlar om att du går o letar tecken. När vi precis börjat "jobba" på bebis var jag bombsäker på att jag var gravid: kände mig svullen, molade i livmodern osv. Men icke. Lycka till!
    exakt det är det jag menar! oftast letar man lite tecken ändå trots att man tänker att blir det så blir det.

sen kan vi ju alltid hålla tummar ändå!
  • Anonym (Undrande)

Det högg till i magen och jag började just blöda lite så det är eller blir nog ingenting hur som. Om jag nu var gravid så blev det säkert ett väldigt tidigt missafall eller så har jag någon annan konstig mellanblödning (har aldrig haft tidigare). Jag är på dag 18 efter mens och skulle ha mens förens runt dag 30. Jaja, det är inte hela världen men nu slipper jag ju fundera mer på det iallafall. Tack iallafall.

• little miss shine

Men hallå där, det låter ju exakt som en nidblödning...Du kan ju visst vara gravid, ge inte upp hoppet redan!

• Anonym (Undrande)

Little miss shine: Ja det har du iof. rätt i Det skulle kunna vara så.
    Jag tar absolut inte ut något i förskott dock så jag väntar snällt och ser hur det hela utvecklar sig. Jag blöder inte mer nu iallafall men man vet ju inte om det tar fart ordentligt snart.

Svar på tråden Någon här som känt på en gång att ni blivit gravid?