• AYE

Aprilpappor del 3 - the final countdown

Startar en ny tråd då den förra stängdes ner:

Tabellen:
    BF 02/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 03/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 06/4 - Mimen 27 år - Uppsala - Första barnet
    BF 07/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 08/4 - fyrabarnspappan 37 år Tumba/Stockholm - Femte barnet
    BF 08/4 - Hockeytoken 25 år - Halmstad - Andra barnet (frugans tredje)
    BF 08/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 09/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 09/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 09/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 14/4 - Danne08 32 år - Sundsvall - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 20/4 ? hannandreas 27 år ? Örebro ? Första barnet
    BF 23/4 - Hubble 28 år - Nyköping - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 26/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 29/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown
  • JojjeB

Har hört att man ibland kan ändra sig när bebisen kommit ut beroende på att han inte ser ut som en Melvin (coolt namn f.ö.), Albert etc.

Med första grabben hade vi två namn som vi velade mellan, men när han väl kommit ut så var det solklart att han skulle heta Ville. Nu försöker vi hitta både tjej (Ebba, Elsa, Olivia?) och killnamn (Sigge, Elias, Hugo?) som "passar till" tvååringens namn.

Är lite osäker på om det är så viktigt att namnen passar superbra ihop, men det är tydligen viktigt för min bättre hälft så det är bara att vika gummiryggen.

• fyrabarnspappan

hej allihopa
    Nu är det inte långt kvar för oss som ska ha i början av april..å det där med namn kan vara en hel vetenskap. Men frugan å jag har som policy att barnet ska ha ett namn innan vi lämnar bb.vi har nästan bestämt oss för ett namn men som du sa JojjeB det beror ju på om han ser ut som en ..... eller inte.
    Nu Hoppas jag att ni får en trevlig Påsk med lite ledighet själv så ska jag vara ledig 5 dagar,sen jobbar jag 4 dagar sen är jag föräldraledig i 6 låååånga veckor..

så trevlig påsk på er..

• punkpappa

Glad påsk!

Här blir det verkligen ingen Melvin, eller dylikt!

Får se var vår namndiskussion hamnar till sist. :)

• AYE

Nu börjar det närma sig ordentligt.
    Slemproppen gick igår och pulsen steg ordentligt. Det blev helt plötsligt väldigt påtagligt med barn och förlossning och hela tjosan. Väskor packades och nummer till förlossningen mfl rotades fram för att ha i beredskap...
    SEN googlades det en del om ämnet och tydligen kan det ta upp till 3 veckor innan det händer nåt. Puuh...

Kanske blir en påskpresent... vi får la se.

• Tibita

Allt går ju inte riktigt som man tänkt sig så den 4/4 blir det kejsarsnitt för vår del.
    Kanske inte vad jag hade drömt om, men det är ju kul att ha ett definitivt datum :)

• AYE
    Tibita skrev 2008-03-21 17:40:24 följande:
    Allt går ju inte riktigt som man tänkt sig så den 4/4 blir det kejsarsnitt för vår del.Kanske inte vad jag hade drömt om, men det är ju kul att ha ett definitivt datum :)
    Enligt mina källor blir personer födda den 4/4 väldigt välartade.
  • punkpappa
    Tibita skrev 2008-03-21 17:40:24 följande:
    Allt går ju inte riktigt som man tänkt sig så den 4/4 blir det kejsarsnitt för vår del.Kanske inte vad jag hade drömt om, men det är ju kul att ha ett definitivt datum :)
    Blir ju ett schysst personnummer.

080404

Fler som tänkt på sådant, eller är det bara jag som är nummmerfreak? =)

080429 som vi ska ha, låter ju inte alls lika bra som 080404 eller 080505 eller 080408 eller 080508, hehe! Eller varför inte 080501? Första maj är ju alltid skoj. Då kan man demonstrera lite varje födelsedag!
  • Dryorophus
    punkpappa skrev 2008-03-22 13:51:55 följande:
    Blir ju ett schysst personnummer.080404Fler som tänkt på sådant, eller är det bara jag som är nummmerfreak? =)080429 som vi ska ha, låter ju inte alls lika bra som 080404 eller 080505 eller 080408 eller 080508, hehe! Eller varför inte 080501? Första maj är ju alltid skoj. Då kan man demonstrera lite varje födelsedag!
    Nej, jag har inte tänkt så mycket på personnummer.
    Fast vi skall ju få den 2 April och 080402 är ju nice.
    Men jag tror ju att den kommer 5 dagar efter BF så då blir det ju 080207, som inte låter lika bra
  • Pappa Erlandsson
    punkpappa skrev 2008-03-22 13:51:55 följande:
    Blir ju ett schysst personnummer.080404Fler som tänkt på sådant, eller är det bara jag som är nummmerfreak? =)080429 som vi ska ha, låter ju inte alls lika bra som 080404 eller 080505 eller 080408 eller 080508, hehe! Eller varför inte 080501? Första maj är ju alltid skoj. Då kan man demonstrera lite varje födelsedag!
    Hej!
    Ledsen att jag lägger mig, då jag redan är pappa, men jag bara måste eftersom jag också tänkt på det där med siffor. Min dotter har födelsesiffrorna 070605 vilket såklart gör pappa superlycklig. En ytterligare detalj är ju att hon kan ha sitt personnummer som mobiltelefonnummer. Jag har ringt, och det var tyvärr upptaget. Men det är ju ett par år kvar tills det måste vara ledigt. Jag får helt enkelt köpa ut människan som har det.

Lycka till med siffrorna!
  • punkpappa

Pappa Erlandsson skrev 2008-03-25 11:34:57 följande:

Hej! Ledsen att jag lägger mig, då jag redan är pappa, men jag bara måste eftersom jag också tänkt på det där med siffor. Min dotter har födelsesiffrorna 070605 vilket såklart gör pappa superlycklig. En ytterligare detalj är ju att hon kan ha sitt personnummer som mobiltelefonnummer. Jag har ringt, och det var tyvärr upptaget. Men det är ju ett par år kvar tills det måste vara ledigt. Jag får helt enkelt köpa ut människan som har det.Lycka till med siffrorna!
    Jaa, fantastiskt ju, hehe!

070-605 xx xx (fyra sista)

SKITNAJZ! HEHE
Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown