• Tufsig

Ingen ägglossning efter missfall???

Hej!

Fick MA i v. 10 och skrapades två veckor före jul. Visade plus på grav.test ända fram till första mensen 7 veckor senare (strötfloder). Idag fick jag mens igen, ytterligare 4 veckor senare, dvs en för mig normal cykel. Men jag har inte haft någon ägglossning, iallafall inget utslag på ÄL-test denna månaden. Är det vanligt att ägglossningen strular efter missfall? Någon som känner igen detta?

Vill bara vara gravid igen!!!

• Svar på tråden Ingen ägglossning efter missfall???
  • Theréze

Jag fick MA och skrapades 3 januari, men har inte haft varken ägglossning eller mens sedan dess trots att det gått nästan 8 veckor.

• smurfis

Jag fick MF den 4/2 och hade ÄL den 22/2 lite mer än 2 veckor efter MF alltså..Antar att mensen kommer nästa vecka .

Låter inte alls kul det där, man vill ju att allt ska komma igång.

Hoppas allt kommer igång snart för er!

Kram

• plantan

Hejsan
    Min syster fick missfall och skrapades, hennes ÄL kom inte igång så hon fick tabletter för att starta den. Var på sjukhuset och de tycket hon skulle vänta, gick då privat och fick några tabletter. Hon blev gravid på tredje försöket efter mf.
    LYCKA TILL :)

• Annaloo

Efter mitt första missfall var ägglossningen "svag" i några månader, vilket gjorde att jag bara fick utslag på kvällarna, inte morgnarna som tidigare.
    Tänk också på att man normalt sett "bara" har ägglossning ca 10 ggr per år

*** v 18 ***
  • BrödernaBus

Jag skrapades 15/11 pga MA i v 16 och fick äta p-piller en månad. Efter sista pillret tog det exakt 6 veckor innan första naturliga mensen kom och då hade jag även haft ÄL som jag kände av (vilket jag aldrig gjorde före MA:t)

• Sjölejon

Jag fick missfall 15 oktober. Var då i början av v.12.
    Fick neg på grav tester ett par veckor efteråt, och även på sjukhusets test 4 veckor efteråt.
    Mensen kom efter 40 dagar. Jag trodde då att allt var OK.
    Men så kom ingen ägglossning. Jag har fått utslag på ÄL-test EN gång på dessa 5 månader.

Jag har tagit prover på sjukhuset, men det som testats har varit normalt. Står sedan i januari på väntelista på att få komma på undersökning, men har just fått veta att det INTE blir före påsk i alla fall...

• Mrs Firren

Jag har också upplevt strul med äl efter ma i v.14. Utslag på äl-tester två ggr på sex månader.

Svar på tråden Ingen ägglossning efter missfall???