Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

Är han min "själsvän"?

För mer än två år sen träffade jag en kille på Internet av en slump. Den kvällen chattade vi i 4-5 timmar, långt in på natten. Kändes som vi kännt varann hela livet och det "klickade" verkligen. Sen dess har vi inte kunnat släppa varann, redan efter första kvällen på MSN försökte vi bryta men grät som en galning för att jag inte ville förlora honom. Detta en kille jag bara chattat med, en gång, men kändes verkligen som det var nått speciellt mellan oss, och det är det också.

Problemet är att jag är gift, han också. Båda har det bra i våra förhållanden, självklart går det upp och ner, men han är lycklig. Jag är oftast lycklig också.

Vi träffades för en snabb fika en gång för 2 år sen, inget hände, vi ville bara känna hur det kändes i verkligheten så att säga, var trevligt men inget speciellt. Nu pratar vi om att ses igen, bara umgås, prata... Men känslorna vi har för varann är så starka. Både sexuella och "kärleks känslor". Tror ingen av oss skulle göra nått vid ett möte dock. Vi älskar ju våra respektive.

Vet att egentligen borde vi bara bryta helt, tro mig, vi har försökt måååååånga gånger. Ibland har det varit tyst mellan oss i några månader, men så fort vi börjar prata igen är vill tillbaka på ruta ett. Är så svårt att släppa taget om någon som berör en på det sättet, på alla sätt.

Vad ska jag göra? Ska jag träffa honom igen för att se om det bara är en "dröm" på MSN och telefon, spräcka bubblan så att säga. Eller vad... Känns som vi skulle kunna fortsätta såhär resten av livet.

Älskar verkligen min man, men vill inte förlora den andra killen, han betyder så mkt för mig. Stämmer verkligen inte att man inte träffar någon om förhållandet man har är bra.

Är jag otrogen?

• Svar på tråden Är han min "själsvän"?
  • Anonym (förvirrad)

Har han också sambo?

• Anonym (förvirrad)
    Svar på #3
    OM du inte är lycklig....varför försöker ni inte? När han är singel tänkte jag.
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (svårt) skrev 2008-02-26 22:53:46 följande:

Det kan faktist vara så att det inte alls klickar när ni träffas. Det är en sak att skriva/prata men det är helt annorlunda när man träffas.Hur känner du inför det du gör bakom din rygg på din man? Har du skuldkänslor?När man gör något sånt som du gör är det oftast ens undermedvetna som säger att man söker efter något mer än det man har.Vet inte rikigt vad jag ska ge för råd men som sagt det är inte säkert det blir samma sak när ni träffas.
    Nej, känns som det är lite därför det vore bra att ses. Klickade inte den gången vi sågs kort, men har ändå fortsatt prata. Men vi vill sååå gärna ses efter att ha pratat så länge på MSN.

Har blandade känslor inför min man. Tror dock han skulle lämna mig om han fick reda på det. Men som den "andra" säger så är tanken fri...Men nog har jag lite dåligt samvete, men känner också att han drivit mig lite till det...

Du har nog rätt vad gäller det undermedvetna. Problemet är att jag verkligen älskar min man, även om jag vill ha nått mer.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2008-02-26 22:59:21 följande:
    HAn bor inte där jag bor och jag har ett barn på 1 år och sitter fast i ett hus, som jag och min sambo faktsikt försöker sälja. Bor i norra delen av landet där det inte är jätte lätt att sälja hus. Dessutom vill inte den andra killen vara orsaken till vårat uppbrott. Och msn killen har inga barn och tycker att det är komplicerat... Ja du jag vet inte vad jag ska ta mig till. MEn får vi huset sålt så vill jag i vart fall bli singel och bo själv. I vart fall tycker jag du ska provträffa killen igen och se om det just bara är en "dröm" eller om det slår gnistor
    Ja kanske ska göra det...vi pratar om att ses i helgen, svårt att få det att gå ihop bara när båda har en partner.

Tycker verkligen du ska träffa honom också. Tänk om det är meningen att ni skall vara tillsammans.
  • Anonym (förvirrad)
    Svar på #9
    Usch ja...förstår precis hur du menar. Är ju det som är så svårt... Fan...vet verkligen inte hur jag ska göra. Skulle vilja träffa honom som en vän bara eftersom jag tycker så mkt om honom, det är det vi pratat om också. Träffas som vänner och bara umgås med nån man tycker om. Är det fel??
  • Anonym (förvirrad)
    Svar på #10
    Oj, nu vart det nog inte anonymt där...ups.

Ja det är nog så som du säger. Lite det man vill testa, om rosaskimmret verkligen är rosa eller kanske grönt, hehe.

Ska meddela om jag vågade så får du också göra det .
  • Anonym (förvirrad)
    Svar på #13
    Jag tror det skulle till mkt för att vi skulle ta det längre än så faktiskt.

Kommer aldrig informera min man om det. Hur förklarar man det? Nej, på så sätt är det väl fel.
  • Anonym (förvirrad)
    Svar på #14
    Nej, är inte beredd att gå hela vägen. Vill bara träffa honom, umgås, vara i hans närhet. Kanske en kram eller två. Visst kanske jag skulle VILJA göra mer, men skulle inte det.

Anser själv att jag är en ärlig person också, hatar lögner och ljuger väldigt sällan.

Men skulle nog må skit om min man gjorde det jag gör. Ändå kan jag inte låta bli...

Tack för att du tar dig tid att svara och hjälpa mig. Verkligen!
  • Anonym (förvirrad)
    adrenalin skrev 2008-02-26 23:24:23 följande:
    men seriöst... ni har träffats via internet... jag ger inte mycket för sånna kontakter. okej ifall det varit lika hett när ni träffats... men nu känns det som ni byggt luftslott.
    Jag tror många träffats via Internet och sen har det blivit nått riktigt bra av det, men kanske inte skulle bli mellan oss för det.

Kanske lika bra att inte träffas om det skulle va lika hett som på MSN eller telefon. Men vad gäller luftslotten har du antagligen rätt. Men tänk om...suck...
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (svårt) skrev 2008-02-27 11:56:43 följande:

Ingen fara....Har du bestämt dig om vad du ska göra ?
    Nej inte bestämt mig ännu, vet inte hur det skulle funka rent praktiskt. Vet bara att jag vill.
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (svårt) skrev 2008-02-27 16:13:49 följande:

Vill vad?
    Träffa honom...umgås på riktigt och känna hur det känns. Vi är så lika på så många sätt, han förstår mig. Så svårt att förklara hur man känner när man älskar en person men känner en sån "connection" med en annan....
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (tusen) skrev 2008-02-27 17:30:28 följande:

Jag tycker du ska ta en riktigt lång funderare på VAD du vill. Hade min man gjort mot mig som du gör mot din man så hade jag blivit väldigt sårad! Hade du accepterat att din man träffade en annan kvinna på MSN och irl bara för att "hon känns så bra att prata med"? Tycker du ligger farligt nära gränsen för otrohet nu tjejen!Sen skriver du att du är så himla ärlig osv, visst, men i andra ögonblicket ska du inte säga något till din man och alltså ljuga för honom??
    Vet att du har rätt...det är fel, egentligen inget snack om saken. Skulle inte vilja att min man gjorde det mot mig. Ändå så svårt att släppa taget...
  • Anonym (förvirrad)

Anonym (svårt) skrev 2008-02-27 19:35:59 följande:

Anonym (förvirrad) skrev 2008-02-27 19:28:04 följande:
    Tror du får fundera vad som är viktigast för dig ? Du kan inte ha båda, fundera över vem som är viktigast i ditt liv.
    Det är självklart min man, men den andra ger mig jätte mycket också. Tror jag egentligen ville att nån skulle säga att det är helt ok, för allt det där har jag tänkt på sååå många gånger under de 2 åren vi känt varann. Men vet att ingen kommer säga det, för det är inte ok.
  • Anonym (förvirrad)

HEj!!

Jag sitter i en liknande situation som dig TS. Har en sambo sedan många år tillbaka och vi har det oftast bra men självklart upp och nergångar. Nu har jag träffat vad som jag tror är min drömprins. ALLT bara stämmer när vi pratar, sms:ar och träffas, vi har bara känt varann i 2 veckor men det känns som det är längre, vi har pratat om nästan allt på denna korta tid.

Nu funderar jag på om jag ska lämna hus och sambo och chansa på denna underbara man som får mig att bli sååå glad. Känns lite "fjortis" att känna så här starkt efter bara 2 veckor men jag resonerar att "allt har en mening", "´ödet".

Jag är livrädd at jag ska göra något förhastat och ångra mig sedan, men hur ska jag kunna "gå tillbaka" till min sambo och få det bra igen och känna att han duger...

Jag vet varken ut eller in......

TIPS och råd?????

• Anonym (förvirrad)

Anonym (förvirrad) skrev 2008-02-29 22:03:52 följande:

HEj!!Jag sitter i en liknande situation som dig TS. Har en sambo sedan många år tillbaka och vi har det oftast bra men självklart upp och nergångar. Nu har jag träffat vad som jag tror är min drömprins. ALLT bara stämmer när vi pratar, sms:ar och träffas, vi har bara känt varann i 2 veckor men det känns som det är längre, vi har pratat om nästan allt på denna korta tid. Nu funderar jag på om jag ska lämna hus och sambo och chansa på denna underbara man som får mig att bli sååå glad. Känns lite "fjortis" att känna så här starkt efter bara 2 veckor men jag resonerar att "allt har en mening", "´ödet". Jag är livrädd at jag ska göra något förhastat och ångra mig sedan, men hur ska jag kunna "gå tillbaka" till min sambo och få det bra igen och känna att han duger...Jag vet varken ut eller in......TIPS och råd?????
    Ja du... man får väl börja med att fundera på vad man känner för den man lever med antar jag. Om man är villig att förlora den...
  • Anonym (förvirrad)

Ja, det är det jag har tänkt på om man är "kär i känslan", jag är rädd för att jag ska välja fel och stå där med skägget i brevlådan och ångra mig sen.

Måste försöka tänka klart, tiden får utvisa.
    TACK för bra svar som får mig att fundera från annan vinkel

• Anonym (förvirrad)

Frågan är hur vet man någonsin om man är kär i kärleken eller känslan eller om det är personen man är kär i...
    Anonym (tusen) skrev 2008-03-01 09:50:25 följande:

Till (förvirrad):Om du nu känner som du gör ska du dtälla dig följande fråga; stannar du hos din sambo bara för ett det är bekvämt och tryggt eller ÄLSKAR och RESPEKTERAR du honom som din partner? Man kan i ett förhållande ha svackor och "tappa intresset" för varandra utan att behöva gå till en ny man för det. Om den nya mannen du träffar gör dig glad och uppspelt, är det för att du får uppmärksamhet eller är det för att du faktiskt gillar honom. Man kan vara kär i känslan, mer än mannen i sig om du förstår vad jag menar.Tänk efter på vad du vill och gör inget förhastat som du kanske ångrar. Det är ok att drömma men vill du verkligen göra slag i saken och lämna det du har nu?
  • Anonym (förvirrad)

Jo lite så vi tänker också. Vi mår bra av varandra och tror båda tjänar nått på en kontakt, men vet inte om det är en dålig ursäkt för att kunna fortsätta kontakten. Han säger att tankarna är fria så på den nivån gör vi inget fel. Vi har också pratat om att åh vi skulle ha träffats för si och så många år sen.

Men vi litar på varann, efter 2 år vet jag att han aldrig kommer ringa hem hit och han betyder för mycket för mig för att jag skulle vilja förstöra något för honom genom att ringa dit.

Add3 skrev 2008-03-01 22:41:22 följande:
    Jag har själv kontakt med en bekants fru (ojojoj, där satt den fetingen..).Vi har väl båda kommit fram till att vi skulle vart tillsammans om 'vi träffats först' så att säga.Vi har sporadisk sms och mailkontakt, och ses ibland (ngn gång per år) för en fika eller så. Det är alltid en laddning i luften av både känskor som skulle kunna bli mer om vi tillät det, samt även erotisk laddning. Vi har som mest pussats på kinden när vi säger hej då. Vi klickar på ett känslomässigt, 'livsåskådningsmässigt' samt potentiellt sexuellt plan.Varför gör vi det? Det är liksom ett 'andhål' som ger energi till oss båda. Båda har respektive och barn, och gemensamma bekanta. Att 'göra slag i saken' är helt uteslutet.För att använda detta i ditt fall. Känner du att du behöver detta så är det bara att köra på. Hålls det på 'rätt nivå' så kan det fungera som ett energitillskott i livet. Det gäller att veta vad man gör bara. Går det för långt och blir ett förhållande vid sidan av så är det nog bäst att göra slut med era respektive. Det riskabla med att träffa ngn via nätet är ju också att man faktistk inte känner till den andra till 100%. Vad händer om han börjar ringa hem till er och vill ha mer?
Svar på tråden Är han min "själsvän"?