• rebecku

vågor av menssmärta i magen just nu!!!!!

Nu medans jag sitter här kommer det som vågor av mensliknande smärtor i nedre delen av magen. (de gör inte ont med hugger som till svagt)

De kommer liksom som vågor..håller i sig 1-2 sek och försvinner sen kommer de igen.

Vad är de? Förvärkar?

Betyder de nått?

(gravid i v38)

• Svar på tråden vågor av menssmärta i magen just nu!!!!!
  • flingflong

Det kan vara förvärkar men också ett tecken på att det är på G. Det är bara att avvakta och se.

Lycka till!

Livet är för kort för att bråka
  • medow

Låter som förvärkar ju .
    Men det kanske kan bli riktiga värkar om det vill sig.

• rebecku

OJ hoppas!!
    Det är alltså så här fast ondare som det ska kännas när det är på G?

Hur känns det då? Blir det liksom molandevärk som håller sig kvar och sen då det släpper känns det inget och när det är värk är det de kanske en minut, och konstant värk?

• medow

En riktig värk brukar hålla i sig i ca 1 minut men minst 30 sekunder och komma med någon minut emmellan.

Man kan ha som mensvärk med under tiden men en riktig värk har en smärt topp så att säga .
    Fast det kan kännas på så olika set med.
    Har du börjat läcka Fvatten kanske ????
    Inga rosa flytningar ???

• Camilla85
    rebecku skrev 2008-02-26 22:39:10 följande:
    OJ hoppas!! Det är alltså så här fast ondare som det ska kännas när det är på G?Hur känns det då? Blir det liksom molandevärk som håller sig kvar och sen då det släpper känns det inget och när det är värk är det de kanske en minut, och konstant värk?
    Min tjej rörde sig jättemycket när det va på G! Du kommer märka om det ökar och börjar göra ondare. "Riktiga" värkar håller i nån minut, försvinner och kommer sen tillbaka. Ju närmare förlossningen det är ökar det ju mer och mer i styrka och blir mycket mer intensivare! Precis innan födslen kändes det (på mej iaf) som att värkarna satt i HELA tiden! *Pust* Skrattande Du måste berätta vad som händer!!
    ***Amber 071120***
  • rebecku

inga rosa flytningar eller fostervatten ;/
    fast mer vanliga flytningar. Men inget som skulle kunna likna slemproppen iaf..

Jag har ju börjat känna av den här molande känslan mer och mer för varje dag tycker jag. För tex 1,5 vecka sen kände jag INGET och nu känns de varje dag. fast inget som håller i sig och blir ondare då.. Men hoppas att det är på G iaf!!

När man har så här, gör det nån nytta? Liksom, mognar tappen då eller öppnar man sig eller kan man ha såhär utan att nått händer?

Tänkte också, sjönk era magar dagarna/veckan innan förlossningen?
    Kollade på min mage nu och den ha sjunkit sen i förrgår. Var tvungen å fråga min kille så jag inte inbillar mig men han sa att den hade sjunkit. :O

kan de betyda nått, att barnet åker längre ner och gör sig redo?

• Camilla85

Jag hade inga som helst känningar att det va på G, det va bara "poff" en natt så gick vattnet. Jag va inte "mogen" eller nånting innan, så det kan komma väldigt oväntat! Jag tyckte inte att min mage sjönk, men det kan bero på att min dotter inte va fixerad eller så. Även på förlossningen tog det 4 timmar för mig att börja krysta från det att jag va öppen 10 cm för att hon inte hade sjunkit ner tillräckligt. MEn visst kan det va så att du har/håller på öppnar dig! Skrattande

***Amber 071120***
  • rebecku

I vilken vecka födde du?

Hoppas de händer nått snart. Så less på att vara gravid nu hehe :)

Kände du den där mensmolande värken i hela magen eller bara långt ner i magen? Från början, kom den då och stannade typ bara nån sekund och kom igen eller höll de i sig länge redan då och blev bara hårdare och hårdare?

Kände du nån smärta i ryggen?

hoppas du förstår vad jag menar hehe

• Camilla85

Jag födde i vecka 38+4. hehe, förstår att du e less på det Flört speciellt när man längtar och vet att det är nära!
    Jag kommer inte ihåg riktigt var jag tyckte att smärtan satt, det va precis som mensvärk i början och att det värkte i ryggen. Ja, i början efter att vattnet hade gått kom det bara lite då och då korta stunder med långa mellanrum. Detta var från 00:30 på natten. Sen dagen därpå fortsatte det på samma sätt och värkarna var svaga och kom med mellanrum på allt från 3-20 minuter! Åkte in 19:00 på kvällen, va då öppen 2 cm och tappen var helt utplånad. När dom mätte ctg kom värkarna med ca 10 min mellanrum. Då kändes det fortfarande bara som ondare mensvärk. Ungefär vid 23 tiden märkte jag skillnad, då kom värkarna oftare och gjorde ONT. Då höll dom i ca 30-60 sek varje gång dom kom. Lite svårt att förklara... men hoppas du förstår ungefär! Skrattande

***Amber 071120***
Svar på tråden vågor av menssmärta i magen just nu!!!!!