• Anonym

Lösa en förbannelse? Är helt seriös. Och desperat. HJÄLP

Jag vill börja med att säga att det här INTE är en trolltråd, jag är bara helt desperat och misstänker att... ja, vi kan gå rakt på sak:

Jag misstänker att jag har en förbannelse över mig.
    Detta har pågått sedan några månader tillbaka.

Saker går sönder här hemma så fort jag tar i dem, jag förlorar pengar och jobb och alla relationer går åt helvete. Jag har på kort tid både fått svår gallsten och fraktur i svanskotan (ramlade illa), haft influensan, haft sönder kastruller (som i princip gått mitt itu!), kylskåpet, sängen, fyra glas, en kompis bil, vält ut kaffe på mattan. Det har regnat in, jag har hittat konstiga skalbaggar i garderoben, fått kronofogdenbrev levererade till fel adress och tappat nycklarna.

Om detta är en förbannelse, hur får jag bort den? Finns det någon som vet? Jag är, som sagt, desperat!

Jag vänder mig först och främst till människor som tror på eller utövar detta, men jag tar gärna emot alla tips jag kan få. Inga "skyll dig själv", tack på förhand.

• Svar på tråden Lösa en förbannelse? Är helt seriös. Och desperat. HJÄLP
  • lokacitron

Det låter inte roligt. Har ingen aning om hur man häver en förbannelse.

• Minerad

Har du gjort någon oförätt som skulle kunna ha lett till förbannelsen? Isåfall borde du kunna rätta till det och få förbannelsen hävd. Jag kan tyvärr inga specialtrix, utan kan annars bara rekommendera att be till Gud. Han är en rätt proffsig kille.

• MrM

Notera varje liten sak som går bra och fira den. Uppmärksamma alla positiva händelser istället för de negativa. Det brukar vara ett bra sätt att komma ur en dålig spiral.

Sedan, om du tappar saker ofta och har blivit väldigt klumpig så kanske du skulle prata med en läkare och se om det blivit nåt vajsing på balanssinnet.

Mvh

• Anonym

Det där med att saker går sönder för dig är en bra sak, brukar betyda att saker vänder till det bättre.

Så vänd på det; du går igenom en jädra massa prövningar som kommer göra dig starkare.
    Jag har också haft perioder där allt hänt på samma gång och jag känt som om någon vill mig illa. Men man blir starkare och utvecklas som människa.

Så jag skulle inte oroa mig, det går över, försök bara leva genom det och lära dig något på vägen :)

• Anonym (hmm)

Jag tror inte på sådant då jag tror du använder förbannelsetanken för att släta över egna misstag.
    Min man gör det och han har alla knep.

Gör dessa saker:
    1. rengör hela ditt hem med klor, inifrån och ut, alla ytor som möbler, golv, även dörrar och slutligen fönster. Arbetsamt och tidsödande men det blir ju dessutom rent och fint som en bonus.
    2. Bada sedan med varmt vatten med 2 kg salt i och be samtidigt.

Fungerar inte det så kan du kontakta en präst som kan hjälpa dig,
    prata med någon i kyrkan de kommer säkert att hjälpa dig.

• Anonym

Jag tror inte på förbannelser, däremot på olyckliga sammanträffanden och självuppfyllande profetior.

• Anonym

Har du någon misstänkt? Prata med den personen?

Lycka till hur som helst, låter riktigt jobbigt.

• NadiaMi

Renlighet är en dygd - sägs det...

Att göra rejält rent hemma är faktiskt ett bra tips, för då städar du bort både smuts, damm och negativ energi. En nypa salt i vattnet och en tanke på eller bön om "renhet och beskydd" under tiden som du städar ger det ännu lite mer kraft.
    Det finns även fler skyddande örter som man kan använda sig av både i rengöringsvattnet och efteråt för att förstärka positiv energi och beskydd men salt är både vanligast och enklast att få tag på.

Om du vill kan du efter storstädningen gå runt och sprida lite salt vid dörrar och fönster (inne eller ute, att sprätta iväg några få saltkorn räcker bra) och antingen be om beskydd eller säga något i stil med "beskydda mitt hem och mitt liv" när du sprider ut saltet brukar räcka långt.

Lavendel är något du kan använda i ditt hem för att locka till dig och uppmuntra positiv energi. Lite doftolja, en doftpåse med lavendelblommor eller några lavendelkvistar om det finns att få tag på. Och dessutom luktar det gott.
    Mejram sägs vara skyddande mot olyckor och oönskade besökare, så lägg lite mejram i en skål i köket eller ställ en liten skål mejram och salt i ett fönster. En äggkopp räcker bra för det behövs inte mycket.
    Tall sägs också vara beskyddande, så plocka lite tallkvistar och bind en tallkrans till dörren.
    Även ljung sägs vara skyddande och små ljungknippen eller buketter upphängda som dekoration fungerar samtidigt som skyddande amuletter mot ovälkommen uppmärksamhet. Ett litet knippe i hallen eller i närheten av ytterdörren räcker bra. Man behöver inte gå till överdrift med något.

Och ett annat tips för att locka lyckan till sig är att göra sig av med sådant man har omkring sig som innebär negativa eller tråkiga minnen. Vill du inte slänga bort det så packa iallafall ner det och ställ undan det så du slipper ha påminnelserna framför dig, och gör ditt hem vackert så du känner att du trivs när du kommer in i rummen. Byt gardiner, köp vackra tallrikar, lägg på en vacker duk istället för en praktisk, strunta i om den inte passar för årstiden och ställ föremål som har positiva och ljusa minnen med sig så du ofta ser dem.
    En liten tumregel är att ju mer energi man Ger till det positiva, desto mer av det positiva lockar man till sig. Och vice versa...

• Takex

Jag har hort att man måste prata med den som la forbannelsen over en.. denna måste hava den.

• Minerad

Salt är bra. Det har jag också provat med gott resultat, inte bara i matlagningen.

• Anonym (mo)
    Takex skrev 2008-02-27 13:20:40 följande:
    Jag har hort att man måste prata med den som la forbannelsen over en.. denna måste hava den.
    Det är klart att man inte måste. Vägrar personen häva förbannelsen så har man den alltid över sig, då alltså?
    TS
    Kolla om du kan finna någon häxa. Finns tusentals fejkhäxor, som gillar att springa omkring och kalla sig häxor, men det finns kunniga häxor som kan hjälpa dig.
  • Takex

Det ar vad jag har hort D;!
    Tror inte på sånt har egentligen men det låter mest sannorlikt att det skulle vara så.. annars ar ju forbannelser ratt meningslosa om personen kan avaktivera dom bara sådar.

Anonym (mo) skrev 2008-02-27 13:54:02 följande:

• Anonym (mo)
    Takex skrev 2008-02-27 14:12:15 följande:
    Det ar vad jag har hort D;!Tror inte på sånt har egentligen men det låter mest sannorlikt att det skulle vara så.. annars ar ju forbannelser ratt meningslosa om personen kan avaktivera dom bara sådar.Anonym (mo) skrev 2008-02-27 13:54:02 följande:
    Man kan inte "avaktivera dem bara sådär"..men har man kunskapen, viljan samt godheten så kan en kraft slå ut en annan.
  • Em00

Takex, det är inte så att du läst/sett Stephen Kings bok/film "Förbannelse"? =)

• Anonym (Stress?)

Jag tycker det låter som om du är stressad och okoncentrerad och att allting skiter sig på grund av det. Det är lätt att man fumlar, tappar saker osv samt att man blir mer mottaglig för sjukdomar. Ett tips är att stressa ner, ät ordentligt och balanserat och ta ett avslappnande bad (med eller utan salt ) Omge dig bara med trevliga männsikor och avsluta om möjligt jobbiga relationer.

Angående skalbaggar i garderoben bör du kontakta en skadedjursfirma som kan tala om vad det är för baggar (troligen pälsägrar) och hur du ska få bort dem.

Städa huset och kolla att tak och väggar är täta (så det inte regnar in).

• Anonym (Stress?)

Hur har det gått? Har några tips hjälpt?

• Anonym

hej: gå till en medium...det finns en i göteborg...hon vet vad hon sysslar med!! hoppas det går bra!

Svar på tråden Lösa en förbannelse? Är helt seriös. Och desperat. HJÄLP