Vad skall man INTE köpa från IKEA (kök)
Har last till mej många olika bud och blir lite förvirrad.
Kan ni säga mej vad ni tycker man skall låta bli att köpa från IKEA när man skall göra nytt kök? Motivera gärna varför.
Tack,
- Q
Har last till mej många olika bud och blir lite förvirrad.
Kan ni säga mej vad ni tycker man skall låta bli att köpa från IKEA när man skall göra nytt kök? Motivera gärna varför.
Tack,
- Q
Tack, ni ar underbara! Mer, mer, mer!!
sjögurka 79 skrev 2008-02-27 11:56:54 följande:
Vill bara påpeka att även om köken i IKEAs utställning är bra att ha som inspiration så ska man ju inte döma kvalité så värst mycket utifrån dem.
Luckorna och lådorna där öppnas ju ideligen! Särskilt de som är märka med "titta in-skyltar". Och inte brukar folk vara så värst försiktiga heller...
En vecka för ett skåp på IKEA är nog ungefär likvärdigt med minst ett halvårs slitage i ett vanligt kök.
Säkert 90% av mitt hem är IKEAsaker och allt har hållit superbra kvalité. Det enda jag haft att klaga på var ett halkskydd som föll sönder efter ett tag. Och när vi skulle köpa ett nytt så sa personalen att de slutat sälja den "kvalitén var för dålig"!
När det blir dags att köpa kök så blir det IKEAkök för oss. Bra pris, bra kvalité och snyggt dessutom!
Hoar och kranar och vitvaror skulle jag inte köpa på IKEA. Vet inte var infon kommer ifrån att Mora och IKEAs kranar är samma? Rörmokare vill inte lämna garanti OM de ens installerar en IKEA-kran då kvaliteten inte är i klass med många andra på marknaden.
Vítvaror har jag hört både ros och ris om så det varierar väl lite inom IKEA också.
Kanske vissa har blandat ihop detta med stommarna
Marbodal och Sentens (e-lux) är samma stommar. De har dock inte samma utbud på luckorna (fast vissa är lika men heter olika).
Stommar och luckor skulle jag kunna köpa på IKEA. Bänkskivorna har jag ingen erfarenhet alls av, men de jag sett hos kompisar verkar fina.
hally skrev 2008-02-27 12:52:30 följande:
Har inte läst tråden så det finns risk för uppreprning men jag ångrar bittert att vi köpte ikeas laminatskiva med RAK laminatkant,vi har haft dom i drygt ett år och dom e helt förstörda...Hoarna är dåliga dom oxå,kass kvalitet på dom så dom e otroligt svåra att hålla rena...
men i övrigt e jag nöjd
Och ska väl inte klaga för mycketg än för jag har inte hunnit reklamera detta så jag vet inte vad ikea tänker göra åt detta än...
men i övrigt e det ett kanonkök!
Vi har nyss byggt kök. Allt från ikea utom vitvarorna. Kan hålla med om att hon lätt blir repig... En sak var knas bara... vi köpte ett 80-skåp för diskbänken. Och deras stora ho...så man tycker ju att det ska passa, men icke... Vi fick sänka den invändiga hyllan ett hack för att rören under skulle få plats. Och därmed blev det väldigt tajt att få in deras sopkorg... Inte så bra... I övrigt är jag jättenöjd m stommar, luckor, bänkskiva och allt
kran till diskhon...vi har bytt ut vår 2ggr på 1,5 år(!!!)