• fenomena83

Hur stor är sannolikheten att vinna (hyffsat stort) om man köper tio trisslotter?

Japp det undrar jag. Om man köper tio trisslotter, hur stor är chansen då att man vinner. En högre summa alltså, inte 25 spänn.
    Känner för att i ren desperation köpa en bunt med lotter och se om jag har tur.
    Men en vidare fråga är om man har större chans om man delar upp köpet på fler än en butik? Om man tex köper fem stycken i en butik och fem i en annan, eller nåt liknande, blir det större chans att vinna då tror ni?
    För rent krasst kan man ju tänka att dom inte skickar alla vinster till en och samma butik. Eller?
    Nån som är bra på sånt här.... matte, eller vad det kan va?

• Svar på tråden Hur stor är sannolikheten att vinna (hyffsat stort) om man köper tio trisslotter?
  • Pikku Enkeli
    Missimo84 skrev 2008-02-27 12:39:29 följande:
    Men den där vinsten 25000 kr i månaden i 25 år, har aldrig hört om någon som har vunnit den... Börjar tro att den inte existerar...
    Jodå, det har skrapats fram i TV.
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • sanna77

Det står att det är tio lotter av totalt 20 miljoner lotter som ger upp till 25 000:- i månaden, så sannolikheten är som sagt var minimal.

www.svenskaspel.se/media/pdf/Triss%20ordinarie%20vinstplan%20050110_3.pdf

Missimo84 skrev 2008-02-27 12:39:29 följande:
    Men den där vinsten 25000 kr i månaden i 25 år, har aldrig hört om någon som har vunnit den... Börjar tro att den inte existerar...
  • Missimo84
    Svar på #11
    Jaha så man måste först komma till tv och sen ha tur igen Kommer aaaldrig vinna den ju....
  • Missimo84

Så gick det med mina pensionsplaner liksom..

• Novus

Alltså, man skrapar ju fram 3 klöver (är det väl??) och då får man komma till soffan i TV4. Då har man redan vunnit 10.000 i månaden i 10 år. Däremot kan man skrapa fram en ev högre summa eller fler år.
    Samma sak emd de som får en TV (tre stycken på lotten) har redan vunnit 50.000 när de kommer dit. Så skrapar de fram 50.000 får de alltså inget extra som de redan inte vunnit

• Billy och Jag

men det finns väll bättre spel att vinna pengar på än triss? många spel där kunskap spelar in tex.. inte bara ren tur.. Trav, poker... osv..

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • trötter22

jag brukade köpa lotter en gång i månaden förut för 150kr(alla på en gång) o hade jag tur så vann jag 25*2 köpte i flera månader...

• Gorban

Fonder måste ju upplysa i sin reklam om att fonder inte garanterat går med vinst utan man kan gå med förlust. Trissreklamen och all annan spelreklam för den delen behöver tydligen inte lämna upplysning i klartext om sannolikheten att vinna. Konstigt...

• hotten

sist som jag fyllde år fick jag sammanlagt ca 50-60 trisslotter ca 20 tians lotter å några få andra. jag vann 275,- sammanlagt tog nya trisslotter med det (+ att man fick då en tians lott för varje 4 trisslotter man köpte så det blev alltså 2 tians+11 triss) nu minns jag inte extakt men tror jag van 195,- på dem tog nya å van 25.- som jag skall ta en ny lott för när jag kommer i håg..

• Marie IE B

När vi köpte vår säng för 3 år sedan hade butiken en drive där man fick välja x antal trisslotter beroende på sängens pris eller en rabatt på tror jag 1500 kr. Vi valde alternativet med trisslotter och fick glada hem 50 st trisslotter, övertygade om att nu ska vi bli rika och sängen kommer vi givetvis att "få gratis".
    Jag har för mig vi vann i runda slängar 375 kr totalt och den högsta vinsten som utföll var 100 kr, resten småvinster på 25 och 50 kr. Däremot räknade vi igenom och det stämde som det stod att det var vinst på var 4:e lott.
    Jag är mao glad över att jag inte köpt dessa 50 lotter för 1250 kr.

• Mandelblomman

Är man inte med så kan man inte heller vinna. Ett ordspråk som jag använder mig av. Köper två triss varje gång jag åker till maxi (2 ggr i månaden).

• Marie IE B

En bekant till mig jobbar i spelbutik och hennes mest säkra tips för att vinna/bil rik är att inte spela alls - då vinner du mest.

Svar på tråden Hur stor är sannolikheten att vinna (hyffsat stort) om man köper tio trisslotter?