• Lisfadet

Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!

Hej allihopa!

Jag fick diagnosen Hypotyreos vintern 2006 och behandlas idag med 100ug Levaxin. Jag är överviktig till följd av sjukdomen och vill gå ner ca 15 kg, men tycker att det stört omöjligt! Har provat allt! Man blir ju inte heller mer motiverad när läkaren säger att det kan vara väldigt svårt för oss med hypotyreos att gå ner i vikt trots medicin.

Var finns ni alla som kämpar på som jag?

Alla ni som kämpat och lyckats är också hjärtligt välkomna! Inget är så peppande som solskenshistorier!

Här kan vi diskutera viktnedgång och vår sjukdom!

Välkomna!

• Svar på tråden Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!
  • Nellie Jonathan

Hej på er!
    Fick min hypo nov -07 och äter för tillfället 25 mg. Har försökt gå ner i vikt nu men vågen står bara stilla fast jag äter bra och går ut och går med stavar 50 min varje dag(oftast )
    Är såååå trist att inget händer. Man blir ju inte direkt motiverad Kul att hitta denna tråd! Så vi kan hjälpas åt.
    Kram till er alla.

• Lisfadet

Suck! Ingen upplyftande information från er tjejer. Är det verkligen helt omöjligt att gå ner när man har hypothyreos. Ingen som har lyckats?

Jag har inga barn ännu, men planerar att skaffa snart. Några problem med graviditet pga hypothyreos?

• Nellie Jonathan
    Lisfadet skrev 2008-03-04 11:05:51 följande:
    Suck! Ingen upplyftande information från er tjejer. Är det verkligen helt omöjligt att gå ner när man har hypothyreos. Ingen som har lyckats?Jag har inga barn ännu, men planerar att skaffa snart. Några problem med graviditet pga hypothyreos?
    Håll bara extra noga koll på dina värden är vad jag hört... Prata med din läkare. Lycka till
  • 3llian

Min hypotyreos utlöstes av graviditeten, gick till vårdcentralen när min son var ca 7 månader och jag var ständigt trött, fick då diagnosen. Hade svårt att gå ner gravkilona trots låånga promenader, bra kost osv. Efter behandlingsstart med Levaxin gick jag ner relativt fort, men jag verkar vara väldigt känslig för Levaxin (iaf enl distriktsläk). Jag tar nu Levaxin periodvis när jag känner att jag börjar bli trött/trög, tar jag regelbundet får jag symptom på hypertyreos. Vet inte om det beror på att jag har antikroppar mot sköldkörteln som varierar i titrar? Någon mer som har det så?

• Lisfadet

Jag har gått ner 2 kilo! Jippi! Har kört utrensningskuren och tänkt på vad jag har stoppat i mig. Visst har det blivit en del onyttigt ibland. Men jag vet att jag måste unna mig lite annars tröttnar jag direkt. Nu vet jag ialla fall att det inte är omöjligt. Hoppas bara att det fortsätter neråt!

• Vroooooom
    Lisfadet skrev 2008-03-06 08:33:13 följande:
    Jag har gått ner 2 kilo! Jippi! Har kört utrensningskuren och tänkt på vad jag har stoppat i mig. Visst har det blivit en del onyttigt ibland. Men jag vet att jag måste unna mig lite annars tröttnar jag direkt. Nu vet jag ialla fall att det inte är omöjligt. Hoppas bara att det fortsätter neråt!
    Grattis, vad roligt
    Hoppas att din viktnedgång fortsätter
  • Lisfadet

Hur går det för er tjejer? Nu när det är lite vår i luften blir jag extra motiverad att ge mig ut och promenera (är inte så mycket för hårdträning). Känns skönt att det går mot varmare tider!

• Fräknis

Jag har fått giftstruma nu efter graviditeten,har en son på snart 11mån.
    Ständigt trött,hungrig och på dåligt humör......:(
    Äter levaxin 50mg, och Tiotil 50mg 1tablett ,3ggr/dag. Plus Inderal mot min puls..
    Ska opereras  i april/maj. Hoppas verkligen man blir människa efteråt!!!!
    behöver oxå gå ner i vikt,ca 10kg..men har inte varit så lätt när man har varit så jävla TRÖTT,å haft hög/oregelbunden puls.
    Hur har ni haft det efter operation? jag brukar inte skriva i trådar,så inte så bra på detta;)
    kram malin. ps..jag blir 26år i sommar...

• Cecese

Nu försöker jag inte gå ner i vikt eftersom jag är gravid men jag har kämpat som f*n i flera år och inget händer. För ett år sen kämpade jag på med vv en period och sen räknade jag kcal men trots det ökade jag 0,5 kg om dagen.... Iof så hade jag urusla tsh-värden då på 73,3. Som mest har jag lyckas gå ner 10 kg med vv för några år sen och höll faktiskt vikten ett par år tills jag blev gravid igen. Jag har haft konstaterad hypothyreos sen -98 men det tog ända till januari 2006 innan jag fick medicin.... Vette sjutton varför läkarna tagit prover men sen ändå missat att ge mej medicin. Nå efter förlossningen blir det att ta nya tag. Då förhoppningsvis med en magsäcksoperation eftersom det är så svårt att lyckas på egen hand och hålla vikten. Jag vägde 48 kg för 10 år sen (innan barnen) och idag väger jag 80 kg mer.... Alla kilon har kommit under graviditet och när jag använt hormonella preventivmedel, ja utom dom som kom förra året då när värdena var urusla. 

Mamma till -98, -03, 06 och pyret bf oktober -08
  • Cecese

Glömde tillägga att jag äter thyroxin 200 mikrogram om dagen och får veta om några veckor om den dosen är bra eller om jag måste höja igen. Har fått höja 2 ggr igen nu inom loppet av ett par månader pga stigande värden igen.

Mamma till -98, -03, 06 och pyret bf oktober -08
Svar på tråden Vi med hypotyreos som vill gå ner i vikt!