• Anonym (mamma)

Kan man bada i badhus vid mens???

MIn dotter går på babysim och hon har tidigare alltid fått avstått när jag haft mens. Den här gången kommer dock simet var i slutet av perioden och det kommer troligtivis vara mest blodblandade flytningar kvar. Jag använder alltid tampong och funderar nu på att man kanske skulle kunna vara med trots allt om man byter tampong direkt före och direkt efter bad (alltså har en fräshi under själva simmet). Hur gör ni andra??????????

• Svar på tråden Kan man bada i badhus vid mens???
  • Anonym

Om du sätter in en ny tampong innan du går i badet och byter igen när du kommer upp, så är det helt okej Så gör jag iaf!

• kobra

jag skulle inte bada då, känns ofräscht

• W W

helt okej att bada sålänge du helst byter innan o definitivt byter direkt när du kommer upp..

• Anonym (mamma)

Okey tack för alla snabba svar. det var så jag tänkte göra i så fall. Jag jag får väl vänta och se hur det verkar den aktuella dagen

Kobra
    Jag brukar inte bada vid mens men nu är det så nära inpå slutet. badet är på söndag och är det som det brukar kommer jag troligtvis vara helt blödningsfri under måndag.

• Edwina

Jag har simmat hundratals gånger när jag haft mens. Bara att använda tampong och byta direkt när man kommit upp ur vattnet igen. Inga problem alls!

• kobra

ja är det i slutet hade jag ochså kunnat men inte mitt i min för då tror jag det blev blodbad-:D

• kobra

konstigt, mitt tangetbord är coko

Svar på tråden Kan man bada i badhus vid mens???