• Anonym (pank)

Klippa håret själv..

Lägger inlägget här då jag skäms över min ekonomi...
    Mitt hår är i desperat behov av att klippas, hår så slitna toppar men jag har verkligen inte råd att gå till en frisör.Någon som har några bra tips på hur man bäst klipper topparna själv? Har långt ganska tjockt hår..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Klippa håret själv..
  • Tola

jobbigt! behöver sjäv en klippning men pengarna finns inte!
    har du samma lä'ngd på hela håret? då borde det vara ganska "enkelt".. du har ingen som kan hjälpa dig då?

jag har uppklippt hår o toppade mig själv en gång,blev jätte bra!

enda tipset är ju att ta det eftersom.. inte klippa allt tjocka på en gång utan sätta upp överhåret o börja i nacken! lycka till

• rött och guld

Anonym (pank) skrev 2008-02-27 16:55:56 följande:

Lägger inlägget här då jag skäms över min ekonomi...Mitt hår är i desperat behov av att klippas, hår så slitna toppar men jag har verkligen inte råd att gå till en frisör.Någon som har några bra tips på hur man bäst klipper topparna själv? Har långt ganska tjockt hår.. Tack på förhand!
    jag har klippt mitt hår själv i alla år.
    nu har jag även börjat med att raka sambon sedan 3år tillbaka.
    man sparar MASSOR.
    säg att frissan kostar 500kr/besök.
    det blir hiskeliga 6.000 per år om du lägger 500kr/månad på frissan.
    går du till frissan varannan månad och lägger 500kr blir det 3.000kr per år,pengar man kan ha betydligt roligare för!
    dessutom kostar frisörbesök MER än dessa 500kr.
  • Anonym (pank)
    Svar på #2
    Ja det är verkligen dyrt.Har du några råd att ge mig?
  • MajaLarsson

är jag bor kostar ett besök hos frisören absolut inte mer än 500:-!
    inte över 400:- ens..

• Jesster

Jag har jämnlångt hår med lite uppklippt på sidorna fram bara och jag brukar klippa själv, det går jättebra!

Jag gör så här:
    Tvätta håret och borsta ut det. Sätt upp allt utom under hårt i en tofs. Sedan använder du en jäkligt vass sax (ganska viktigt, det finns "frisörsaxar" på Kicks t.ex.). Sedan kammar du fram en bit i taget och klipper av hur mycket som du vill/behövs. Du ser nästan hur mycket du beöver ta.

När du är klar tar du bort tofsen och borstar/kammar ner ytterligare hår och sätter upp resten i tofs och fortsätter klippa.

♥ v.20 ♥
  • Tola

där jag klipper mig kostar det 320 kr precis! och det är alldeles för dyrt för mig!

• rött och guld

Anonym (pank) skrev 2008-02-27 17:41:35 följande:

Svar på #2Ja det är verkligen dyrt.Har du några råd att ge mig?
    råd? nä, jag har långt hår och klipper bara mina toppar och klipper lugg,lätt som en plätt,sambon helrakar jag med maskin.
  • Tola

kanske TS undrar hur du står.. kollar medans du klipper dej själv.. hur du hålelr håret saxen? så förstod jag det:)

kolla inte i spegel där bak iallafall:) blir så bakovänt

• Anonym (dyrt?)

Här kan man få en klippning för 250-300 kr

Jag skulle rekomendera att gå till en frisörskola...eleverna brukar bli glada av att få öva på någon och det brukar kosta typ 50 kr.
    Det är sällan det blir bra när man klipper själv...Det behövs en riktig sax för att få det bra, duger inte med kökssaxen direkt

• hannelelle

jag brukar också klippa mitt eget hår, luggen är ju rätt enkelt att klippa, resten av håret är lite knepigare...

en spegel som man ser "runt om" hela huvudet med är ju att föredra, då blir det enklare att se vad tusan man gör längst bak i nacken. ett annats tips är att be nån kompis, sambo, familjemedlem om hjälp!

Svar på tråden Klippa håret själv..