• Anonym (pank)

    Klippa håret själv..

    Lägger inlägget här då jag skäms över min ekonomi...
    Mitt hår är i desperat behov av att klippas, hår så slitna toppar men jag har verkligen inte råd att gå till en frisör.Någon som har några bra tips på hur man bäst klipper topparna själv? Har långt ganska tjockt hår..
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Klippa håret själv..
  • mammastädservice

    Om du bodde i närheten skulle jag erbjuda mig att klippa dig....Är förstås ingen frissa men jag har 6 pers. som jag har klippt i flera år och det är mina 3 barn , mannen (rakar honom förstås så det räknas väl inte) och min pappa!! Mina tjejer toppar jag å sonen brukar få lite olika tuffa frisyrer och alla blir nöjda å glada.
    Jisses vad pengar man har sparat på detta sätt....Tyvärr "glömmer" jag nog bort mitt eget hår lite för länge mellan klippningarna men jag är glad ändå!!

  • rött och guld
    Tola skrev 2008-02-27 17:52:33 följande:
    kanske TS undrar hur du står.. kollar medans du klipper dej själv.. hur du hålelr håret saxen? så förstod jag det:)kolla inte i spegel där bak iallafall:) blir så bakovänt
    ok, jag står framför spegeln och tar fram håret som är uppsatt i hästsvans.
    luggen klipper man genom att kamma ner den över ögonen och klippa den så lång som man vill ha den(jag hatar att ha hår i ögonen)
  • rött och guld

    Anonym (dyrt?) skrev 2008-02-27 17:52:33 följande:


    Här kan man få en klippning för 250-300 krJag skulle rekomendera att gå till en frisörskola...eleverna brukar bli glada av att få öva på någon och det brukar kosta typ 50 kr.Det är sällan det blir bra när man klipper själv...Det behövs en riktig sax för att få det bra, duger inte med kökssaxen direkt
    här funkar det kanonbra med ikeasaxar! men man får ju inte klippa rakt av utan lite snett.
  • mammastädservice

    Ooops, kan visst inte räkna...5 pers menade jag!!

  • Anonym

    där jag går till frissan kostar det bara 159kr, precis lagom tycker jag, och jag blir alltid super nöjd!!!

  • Anonym (frizzy)

    Jag brukar låta syrran klippa mig. Blir alltid bra:)

  • Tohru Honda

    rött

    Fast så dyrt är det oftast inte med frisörbesök, och det är inte många som går en gång i månaden.

    Det blir snarare 1280 kronor om året, vilket jag tycker är helt okej.

  • danitra
    rött och guld skrev 2008-02-27 17:26:55 följande:
    Anonym (pank) skrev 2008-02-27 16:55:56 följande:jag har klippt mitt hår själv i alla år.nu har jag även börjat med att raka sambon sedan 3år tillbaka.man sparar MASSOR.säg att frissan kostar 500kr/besök.det blir hiskeliga 6.000 per år om du lägger 500kr/månad på frissan.går du till frissan varannan månad och lägger 500kr blir det 3.000kr per år,pengar man kan ha betydligt roligare för!dessutom kostar frisörbesök MER än dessa 500kr.
    500 kronor för en klippning är dyrt och att gå en gång i månaden är att ta i.

    Jag betalar 360 spänn och klipper mig kanske fyra - fem gånger per år. Och då blir et snyggt också!
  • rött och guld

    Tohru Honda skrev 2008-02-27 18:07:18 följande:


    röttFast så dyrt är det oftast inte med frisörbesök, och det är inte många som går en gång i månaden. Det blir snarare 1280 kronor om året, vilket jag tycker är helt okej.
    va? 500kr är ju LÅGT räknat, räknar du med färgning eller slingning kostar det mer än 500kr!
  • Tohru Honda

    rött

    Nu pratade vi klippning, inte färgning och slingning.

  • rött och guld
    danitra skrev 2008-02-27 18:09:00 följande:
    500 kronor för en klippning är dyrt och att gå en gång i månaden är att ta i.Jag betalar 360 spänn och klipper mig kanske fyra - fem gånger per år. Och då blir et snyggt också!
    både vetlanda och göteborg ligger på MINST 500kr.
  • danitra
    rött och guld skrev 2008-02-27 18:10:30 följande:
    både vetlanda och göteborg ligger på MINST 500kr.
    På alla salonger?!

    Här i Örebro så kostar en klippning på en "enklare" ställe runt 150, jag klipper mig på ett av de bättre ställena och betalar som nämn 360.
  • hannelelle

    just det, kom på ett annat tips!

    frisörskolor (ej gymnasiet) klipper ibland gratis, dom vill ju ha hårmodeller med riktigt hår att öva på!

  • wholelottarosie

    Jag klipper mitt eget hår; klipper lugg och toppar det när det börjar kännas slitet. Brukar bortsa en hårtest i taget och klipper sedan topparna, går sedan vidare till nästa hårtest. På detta sättet blir det lite "taggigt" och ser uppklippt ut istället för spikrakt (vilket jag inte gillar på långt hår). Men annars kan du sätta upp allt hår i en hästsvans mitt på huvudet och klippa av topparna, då blir det oftast väldigt rakt! Annars kanske du kan be någon vän att klippa dig?

    Klipper även min mamma och ett par kompisar, och det är flera som har frågat mig vilken frissa jag går till eftersom att de tycker att mitt hår är snyggt klippt :) Så visst går det utmärkt att klippa håret själv!

  • Anonym (pank)

    Tack så mycket för alla svar,Ska försöka ge mig på håret i kväll..Glad

  • eileme84

    jag brukar hjälpa en del kompisar att klippa sig..du kan inte fråga någon kompis om den kan hjälpa dig??? lättare för kompisen att se


    -ÄLskar min Son Theo-
Svar på tråden Klippa håret själv..