Inlägg från: knäppisen |Visa alla inlägg
  • knäppisen

glasögon

Min kille på 18 mån föddes i v 29 o har därför kollat ögonen regelbundet sen födseln o han har passerat alla koller utan anmärkning. Så idag på den sista kollen, upptäckte de att han är långsynt så han ska få glasögon.
    Jag är lite nyfiken på hur lång tid det tagit för andra glasögonbarn i ungefär samma ålder, innan de vant sig vid dem. Han är långsynt och ska ha glasögonen jämt till en början i alla fall.

• Svar på tråden glasögon
  • knäppisen

Nu har vi varit hos optikern och provat. Det tar en dryg vecka innan de kommer så sen får vi se.

• knäppisen

vi hämtade glasögonen i lördags och han har haft dom typ en halvtimme första dan och igår blev det säkert hela tre timmar. Han har dom när han sitter lugnt och leker eller när han äter, men när han kryper runt så åker de av med en gång. De sitter inte sådär jättebra så vi måste tillbaka till optikern o justera dom, men jag har kräksjuka barn här hemma så det får vänta nån dag till.

Ska kolla det där med särskilda nosvingar, han har helt vanliga.

• knäppisen

Min son skelar i och för sig inte, men min erfarenhet är att man måste tjata för att komma nån vart överhuvudtaget i sjukvården så bråka på du !

Svar på tråden glasögon