• Johan76

Del 2>Pappa i Örebro vår/sommar 2008?< Del2

Fortsättning på ursprungstråden Pappa i Örebro vår/sommar 2008?

• Svar på tråden Del 2>Pappa i Örebro vår/sommar 2008?< Del2
  • Mattias81

Tjenare!

Jag och min sambo fick en underbar dotter i september. Ska vara pappaledig till och med augusti.

Har förstått att de flesta på denna tråd väntar på sina barn men finns det någon som redan fått och kanske är pappaledig också?

/ Mattias

• Johan76

Tjena! Gratulerar till er dotter!

• Mattias81

Tackar tackar!

Det det är en underbar känsla att bli farsa. Hoppas att allt går väl för er, var det i maj ni skulle få?

• Johan76

Det kan jag tänka mig, nervöst men förväntansfullt. 7:e maj är det beräknat. hur var det under förlossningen? Var du ett nerv vrak innan eller hur var det?

//Johan

• Zynx

Mattias81: Som det ser ut nu kommer jag påbörja vara pappaledig(gå ner i tid) i jan nästa år, för att i april-augusti vara helt ledig.

• Mattias81

Johan76: Ja det var faktiskt ganska jobbigt innan eftersom vi gick över tiden med åtta dagar. Redan två veckor innan beräknat datum gjorde man sig mentalt beredd på att de skulle kunna hända när som helst. Att vakna varje morgon i drygt tre veckor och tänka "idag kanske vi ska föda barn", det blir jobbigt i längden. När sedan allting satte igång så var det ganska skönt att det var äntligen var dax. Ett tips är attsova så mycket ni hinner innan. Under förlossningen coh dagarna efterblir det inte mycket sömn

• Mattias81

Zunx: Härligt, då har du nånting att se fram emot eller? Själv har jag varit hemma i en månad nu. Tycker det är skönt, dock kan det blir lite segt att gå hemma och inte träffa så mycket folk.

• Zynx
    Mattias81 skrev 2008-03-02 09:00:18 följande:
    Zunx: Härligt, då har du nånting att se fram emot eller? Själv har jag varit hemma i en månad nu. Tycker det är skönt, dock kan det blir lite segt att gå hemma och inte träffa så mycket folk.
    Jo jag ser verkligen fram emot det. Och hela grabbens uppväxt, så mycket hyss man skall lära honom
  • Johan76
    Mattias81 skrev 2008-03-02 08:58:03 följande:
    Johan76: Ja det var faktiskt ganska jobbigt innan eftersom vi gick över tiden med åtta dagar. Redan två veckor innan beräknat datum gjorde man sig mentalt beredd på att de skulle kunna hända när som helst. Att vakna varje morgon i drygt tre veckor och tänka "idag kanske vi ska föda barn", det blir jobbigt i längden. När sedan allting satte igång så var det ganska skönt att det var äntligen var dax. Ett tips är attsova så mycket ni hinner innan. Under förlossningen coh dagarna efterblir det inte mycket sömn
    Jag tackar för tipset, skall passa på att sova =)
    Förlossningen blir spännande,jag hoppas vi slipper gå över tiden, men det ska ju vara ganska vanligt att man gör det vid första barnet har jag hört så vi får se. Pappa ledig blir jag först nästa vår/sommar, långt dit, men det kommer bli en härlig tid.
  • medivh

Såja, nu har jag hittat hit också..

inte hänt nåt här, bara mer värk.

Svar på tråden Del 2>Pappa i Örebro vår/sommar 2008?< Del2