föräldrareaktion...
Vi planerar för bebis så fort ekonomin godkänner... (och så vill vi gärna flytta till större, bor i en etta)
jag oroar mig för hur mina föräldrar kommer reagera den dagen... de tycker att man ska vara 30+, riktigt bra lön mm.
själva fick de mig när de var 26 och har uttryckt att det var för ungt (tacl för den kände jag då!).... jag vill ha barn innan jag blir 23!!!
även om bostad, ekonomi, förhållande (jag å killen har vart ett par nu i 4 år) är bra för att skaffa barn (dvs bra förutsättningar) tror jag inte de skulle glädjas... bara oroa sig för pengar/att förhållandet ska hålla mm...
den dagen jag blir gravid kommer jag vara överlycklig (skulle vilja vara det NU!!) och då vill man ju att omgivningen ska vara glada... jag är bergis på att killens föräldrar skulle bli överlyckliga och generösa med presenter och dylikt... medans det känns som om mina bara skulle oroa sig....
det blev lite rörigt men ville skriva av mig...
någon som haft samma oro och vill berätta hur det gick?
tips på förberedelser för det glada beskedet så det "mjuknar" lite..
över allt detta så har min pappa ett syskonbarn (min kusin) på 1 år som de är hyperstolta över... de har t.o.m. köpt en tripp trapp för att ha de enstaka gånger barnet är hos dem på besök... men syskonbarnets föräldrar är 40 år, har bra jobb (ena har chefspostion), villa, 2 bilar mm... "perfekta" förhållanden för att skaffa barn enligt mina päron.... grr!