Köksöns vara eller icke-vara...
Som många säkerligen märkt är jag och maken min i lekstadiet när det gäller att planera upp köket i det radhus vi ev. skall köpa. Många har redan besvarat massvis av mina frågor och funderingar och jag är enormt tacksam!
Dock har dom inte tagit slut än!
Vi har kommit fram till att det blir planlösningsalternativ 2 från omröstningen som vi skall utgå ifrån men sen står mycket still. Även om vi bara kladdat snabbt så har jag svårt att få ett verkligt hum över hur stort köket verkligen är, hur mycket golvyta som är kvar, hur man skall planera upp bänkar och dyl, etc, etc. (Ytan, 20kvm)
Klistrar in en liten bild till er på en kladd från tidigare. Observera att vitvaror mm inte är utsatt på rätta ställena. Dörröppningen skall vara bredare samt att vi inte bestämt oss om längan som sticker ut på nedre delen av planlösningen skall vara med eller ej. (Beror lite på ö eller inte)
Nu till min fråga. Tror ni man kan klämma in en köksö utan att det blir för trångt eller på annat vis skänker negativ känsla över köket? Är girig på arbetsyta men vill inte att det skall tillkomma på bekostnad av flödet och 'öppenheten' bl.a.
Utöver det vill jag mer än gärna se bilder på er köksö och gärna så man ser lite av planeringen över resterande kök. Skriv gärna hur många kvm ert kök är på också...
Tack ännu en gång alla tålmodiga människor! =)