• Obsessed Feelings

Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!

Vad ska jag göra åt detta?

Varje morgon när han vaknar så är både han och sängen sjöblöt!
    Jag använder Pampers Easy up pants på honom. Har provat att gå upp en storlek, men det hjälpte inte.

Vart kan man köpa bra och billiga plastunderlägg?

Finns det speciella nattblöjor för barn från 12 kg och uppåt?

• Svar på tråden Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!
  • OZgirl

Testa Pampers Baby-Dry! Den har vi på natten och den verkar absorbera hur mycket som helst. Tror den finns i strl 7-18 kg.

Bingel bangel bungel, det är så trivsamt i min djungel - vet ej varför
  • stolpen

för oss var det också så ganska länge. Vi fick tipset att byta blöja i sömnen. Så varje kväll innan vi skulle lägga oss ca 23.00 bytte vi blöja samtidigt som lillan sov som en stock i sin säng. Det funkade jättebra, och hennes nattsömn blev bättre av att slippa en alltför tung blöja!
    På natten är det enklare att ta på "vanliga" blöjor-alltså inte byxblöjor!

• Obsessed Feelings
    stolpen skrev 2008-02-27 23:00:54 följande:
    för oss var det också så ganska länge. Vi fick tipset att byta blöja i sömnen. Så varje kväll innan vi skulle lägga oss ca 23.00 bytte vi blöja samtidigt som lillan sov som en stock i sin säng. Det funkade jättebra, och hennes nattsömn blev bättre av att slippa en alltför tung blöja!På natten är det enklare att ta på "vanliga" blöjor-alltså inte byxblöjor!
    Vi skulle aldrig kunna byta blöja på vår son när han sover, tyvärr. Han är väldigt lättväckt!

Men att byta blöjorsort och ev. blöjmärke, iaf till natten, är ju ett tips värt att prova.
  • Obsessed Feelings
    OZgirl skrev 2008-02-27 22:52:47 följande:
    Testa Pampers Baby-Dry! Den har vi på natten och den verkar absorbera hur mycket som helst. Tror den finns i strl 7-18 kg.
    Ska absolut testa! Tack för tipset!
  • MrM

Vi var tvungna att byta från byxblöja till sidoknäppning på nätterna pga samma problem. Jag har ingen aning om vad som utgjorde skillnaden men problemet löstes i alla fall.

Mvh

• Maggiepuh

Vanliga blöjor är bätter än byxblöjor. Han har alltid vanlig blöja när han sover. Testa att inte sätta på honom nattblöjan för tidigt på kvällen, den ska på precis innan han ska lägga sig.

• Bei Bei

Går han på pottan? Isåfall kan ni ju potta honom det sista ni gör innan han ska sova och ev på natten med?

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Mumin75

Vi har pampers baby-dry till vår 1-åriga dotter och dom läcker aldrig. Vi har testat lite olika blöjor, bla huggies, libero och även andra pampersblöjor men hon har kissat igenom nästan alla på natten... men med baby-dry så har vi aldrig varit med om att det har läckt ut någonting.

• emmis03

Har efter att försöka de flesta olika blöjor och storlekar med mindre bra resultat kapitulerat och köper nu (snordyra, 89kr för 16 st) drynite från huggies finns i storlek upp till 7 år.. Kan tyckas mycket för en tvååring men det fungerar iaf!

Svar på tråden Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!