• Obsessed Feelings

Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!

Vad ska jag göra åt detta?

Varje morgon när han vaknar så är både han och sängen sjöblöt!
    Jag använder Pampers Easy up pants på honom. Har provat att gå upp en storlek, men det hjälpte inte.

Vart kan man köpa bra och billiga plastunderlägg?

Finns det speciella nattblöjor för barn från 12 kg och uppåt?

• Svar på tråden Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!
  • Sandra och Frippe

ang plastunderlägg så finns det billiga på tex ikea...minns dock intye vad de kostade kolla deras hemsida!

• Vårblomma

Har också haft problem med byxblöjorna (både libero och pampers) om vår son har dom på natten. Även liberos "vanliga" kissar han igenom. Men så har vi nu pampers active fit och baby dry. Dessa kissar han inte igenom. Dock har vi fått gå upp i storlekarna så fort han passerat "mini" gränsen för nästa storlek.

Jag hoppas att du hittar en blöja som funkar, det är inte roligt att behöva byta kläder och sängkläder varje dag.

• göteborgslärare

samma problem här. vår ettåring dricker 300 ml välling innan hon somnar och vi har ökat grötmängden o dragit ner på vällingen till ca 150 ml och nu klarar blöjan sig åtminstånde till 5-6 på morgonen då vi byter o hon dricker lite välling igen innan vi somnar om. För henne var det en lösning...

• aktuelle

byxblöjorna läcker direkt, de har vi helt slutat köpa. Vi använder också baby dry, de är de enda som inte läcker på natten ..

- IRMA Dec 2006 och Helge 18:e Januari 2008! -
  • mars06

Försök byta en extra gång är mitt råd samt att ibland är blöjan för stor och då kommer kisset ut i skarven. Speciellt om du har en kille så kan detta vara ett problem. Ligger han precis på gränsen till en större storlek så välj hellre den mindre och se om du kan byta en extra gång. Lycka till!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    OZgirl skrev 2008-02-27 22:52:47 följande:
    Testa Pampers Baby-Dry! Den har vi på natten och den verkar absorbera hur mycket som helst. Tror den finns i strl 7-18 kg.
    Den har vi också fast 12-25kg. Den enda som funkar. Byxblöjan går igenom jämt så den har vi bara på dagen. Så försöker vi att han inte ska dricka för mkt mot kvällen.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vad väger din son?

• merike

För vår son var Liberos byxblöjor bäst på nätterna. Och Pampers Baby Dry läckte.... Beror väl på storlek på barnet också...
    Och nu har vi Liberos vanliga blöjor, och domn funkar ok dom med. Han verkar föredra Libero helt enkelt...

• Miss Congeniality

Mitt tips är att byta blöja på honom innan ni går o lägger er så att han på börjar sena kvällen med en torr blöja det brukar göra susen för oss.

• danitra

Det är inte så att han vänder upp snoppen så att kisset hamnar utanför - så gör vår son ibland.

• Sanda

byxblöjor kaninte ta emot lika mycket kiss, vi har byxblöja på dagen men vanlig blöja på natten OCH en storlek större, enda som funkar på sonen

Kolla in min viktblogg!
  • Martina 76

Min son kissade igenom allt tills vi började med Liberos Up&Go. Vi har dessutom varit tvungna att gå upp en storlek för att den ska räcka till. Min son väger 12 kg och vi har strl 14-20 kg (tror jag...).

• Miss Congeniality

Martina 76 skrev 2008-03-05 20:14:36 följande:

Min son kissade igenom allt tills vi började med Liberos Up&Go. Vi har dessutom varit tvungna att gå upp en storlek för att den ska räcka till. Min son väger 12 kg och vi har strl 14-20 kg (tror jag...).
    Libero är bra o kan ta mkt kiss mer en andra blöjor tycker jag.
  • rainbowbrite

Byxblöjor funkar inte på min son heller på nattetid !!!
    Mitt tips e att du har vanliga blöjor på natten tycker pampers baby dry och liberos blöjor "sväljer" en hel del kiss!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Martina 76 skrev 2008-03-05 20:14:36 följande:
    Den funkar inte alls nattetid för våran del. Vi kan inte gå upp en stl heller då den blir alldeles för stor runt benen och midjan.
Svar på tråden Min pojke kissar igenom blöjan VARJE natt!