• Siili

Bästa mjölkförpackningen

Vilken mjölkförpackning föredrar du? Varför?

*Jag vet att Arla säljer 1,5l mjölk i takåsförpackning, men det är ett undantag från deras mjölkförpackningsvanor och räknas inte i den här omröstningen.Räcka ut tungan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:15
    Jag skulle ju lägga in länkar till förpacknigarna också...

www.arla.se/Default____15919.aspx

www.gefleortensmejeri.se/produkter/produkter.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-28 14:16
    Tydligen har mejerierna olika sorters förpackningar beroende på var man bor i landet,nmså ni får rösta på själva förpackningen och bortse från mejerinamnen i TS.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa mjölkförpackningen
  • Miss Niles

Tycker Valios med skruvkork e bäst... så de blir inget av alternativen...

• Siili
    Miss Niles skrev 2008-02-27 23:15:40 följande:
    Tycker Valios med skruvkork e bäst... så de blir inget av alternativen...
    Hmm... Valio tänkte jag inte på. Men du kan rösta på Lidls med skruvkork om du vill, det är ju nästan likadan förpackning.
  • Linda1976

Skånemejerier har också skruvkork på sina takåsförpackningar numera.

Jag bor i Göteborg - köper endast Wapnö som har takås-förpackningar, eller Arlas 1,5liters med samma förp.

HATAR tegelstensvarianten. Helidiotisk.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Siili
    Linda1976 skrev 2008-02-27 23:18:05 följande:
    Skånemejerier har också skruvkork på sina takåsförpackningar numera.Jag bor i Göteborg - köper endast Wapnö som har takås-förpackningar, eller Arlas 1,5liters med samma förp.HATAR tegelstensvarianten. Helidiotisk.
    Aha, det visste jag inte. De får uppdatera sidan med nya bilder så jag kan hänga med i svängarna.
  • Linda1976
    Siili skrev 2008-02-27 23:21:04 följande:
    Aha, det visste jag inte. De får uppdatera sidan med nya bilder så jag kan hänga med i svängarna.
    Ja, verkligen!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Siili

Jag föredrar takåsförpackning med eller utan skruvkork. Jag lyckas spilla ut mjölk varenda gång jag ska öppna en tegelstensförpackning. Att sedan hälla upp mjölk ur en full sådan förpackning ger ännu mera spill. På de 6 år jag har bott här i Uppsala har jag ännu inte lärt mig det.Skrikandes

• Dino78

Vanesak för mig, röstar Arlas vanliga tetra. Den jag alltild har.

DIF i själ och hjärta
  • Fluffguf

Skånemejeriers förpackningar var nog det jag saknade mest (förutom min familj såklart) när jag flyttade till göteborg. Arlas förpackningar är idiotiska! Varför vill man ha ett paket som står öppet i kylen?

• Hemulia

Arla, för jag kan banne mig inte få upp de där andra paketen på ett vettigt sätt, blir alltid sönderrivet o.s.v. Är de barnsäkra?

Men samtidigt får "knäpp-förpackningarna" ett plus för att de går att stänga igen.

Skruvkork har jag aldrig stött på.

Svar på tråden Bästa mjölkförpackningen