• Tezzzy

Gravid??? (Lägger till mitt inlägg här oxå)

Måste få hjälp med detta. Vi har gjort vår tredje ivf med hjälp av icsi och vi fick in två små ägg den här gången. Jag har kännt sen i lördags en molande känsla i magen, har mått illa, ont i brösten, lendryggen, frysit mm

Jag va helt säker för så här har det inte kännt d andra gångerna.

Och så igår så kom det en brunaktig lilten blödning vi nio på morgonen sen bara pyte vid toa besök men inget märkvärt.

Så imorse på dag 14 tog jag ett test bara för att se och tro att jag blev chokad när det visar POSITIVT!!

Men nu till min undran kan det varit ett missfall jag fick igår och att HCG nivåerna fortfarande visar positivt eller någon annan som varit med om nåt liknande?

Har aldrig varit gravid innan så att se två streck på stickan känns helt underbart för det visar ju att jag ialla fall kan bli gravid

• Svar på tråden Gravid??? (Lägger till mitt inlägg här oxå)
  • Erkens mamma

Små blödningar i början på en graviditet är jättevanliga. När jag fick missfall blödde det mer som en riklig mens...

Tror och hoppas inte att det var missfall du råkade ut för men bara framtiden kan utvisa.

Håller mina tummar för dig och graviditeten. Grattis!

• Spe

Jag hade brun/röda flytningar från veckan 6-8 och nu har det lugnat sig (är i vecka 10 nu). Har gjort extra UL för att hålla mig lugn...bättre än att gå och undra. Tydligen är det vanligt att ha blödningar under början av graviditeten. Jag tror inte du ska vara orolig. Ring din läkare istället och få ett tidigt ultraljud. MEN tänk på att man inte kan gå förtidigt för kanske man inte ser något.

Lycka till!

KRAM
    Spe

• hopp08

en så liten blödning är knappst ett missfall. Då borde det vara som minst en riktig mens. Nu har jag ingen erfarenhet, men tror du kan vara lugn!

• Rapunzella

Hade bruna småblödningar fram till vecka 10 ca - hon är drygt två år idag! Försök att låta bli att oroa dig!

Svar på tråden Gravid??? (Lägger till mitt inlägg här oxå)