• Ina w

svampsalva till tuttarna?

vilken receptfria salva kan jag använda, när jag har fått svamp på tuttarna?..som inte skadar eller förstör amningen.
    va hos dr igår men glömde på att fråga fick pencelin.

mvh ina

Izabell 6/2-2008.. *min sessa*
  • Svar på tråden svampsalva till tuttarna?
  • Ina w

*puffar*

• Lantflickan

hur ser din svamp ut? Kan du säkert veta att det är svamp på brösten? Tycker att du skall rådfråga BVC om svampsalva eller om det är eksem kortison så att ditt barn inte får i sig onödiga ämnen av läkemedlet som du behandlar dina bröst!!! Lycka till!

• Ina w

ja det är svamp dr titta på det igår, men jag fick bara pencilin, känner att jag skulle behöva smörja in vårtan något då det svider så förbannat

• JSJF

jag blev ordinerad cortimyk (eller något liknande, kan inte gå och kolla just nu) som finns på apoteket, den används egentligen till fotsvamp men det var tydligen den som gällde. tänk på att man måste tvätta av den innan amning dock!

• Ina w

ok. tack..
    Hoppas apoteket kan hjälpa mig annars

• PernillaB

Annars är det ju bara att gå till BVC och få sån där lila smörja. Funkade på en gång för mig!

• Lillellan

har blivit tillsagd av min bm att använda Daktar (receptfritt) hör med din bm om det. står på förpackningen att den är mot fotsvamp.. haha.. men den ska iallafall ja använda säger bm, och även damen på apoteket.
    hoppas de löser sig!

• Ina w
    Svar på #7
    Japp jag köpte det igår*toppen*..
    Tack för ditt tips.
Svar på tråden svampsalva till tuttarna?