• Simsalabim

Kreta i april? Makrigialos med Ving?

Jag undrar om det är någon som har varit på Makrigialos med Ving i slutet av april/början på maj. Vi planerar att åka till Vings sunwing-hotell med en tjej som snart fyller 3 år och en bebis som är 8-månader när vi åker.

Hur är vädret?
    Finns det matburkar att köpa till en 8-månaders bebis i närområdet eller på Minimarket?
    Rekommenderar du resmålet?
    Har du några tips, finns det tex mygg vid den tiden?

Tacksam för alla svar och reseberättelser!

• Svar på tråden Kreta i april? Makrigialos med Ving?
  • chiquita

Jag var själv inne på att åka dit i april, men efter att ha sökt runt lite här inne på familjeliv, fick jag se att bustransfern tar 2½ timme från flygplatsen. Jag har själv en snart 3-åring och en som då är 10 mån och jag kände att det var för lång bussresa tyvärr.
    Vill bara varna...

Vi hamnar på Mallorca istället

• Simsalabim

Oj, tack för varningen. Ringde och kollade men det fanns inga andra resor som passar bättre aktuell tidsperiod. Så vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Bebisen är rätt snäll och stora tjejen förstår förhoppningsvis att resan leder mot poolen,(eller Polen som hon säger

Andra tips/varningar????

• 64ulla

Har åkt dit utan barn i början av maj. Jag håller med föregående när det gäller transfern. Bussresan är ingen "hit" den är helt enkelt fruktansvärd, alldeles för lång transfer. Skulle aldrig åka dit med barn pga restiden och vägkvalitén.

• Mamman med två pojkar

Har också varit där.
    Trivdes jättebra och vi vill åka tillbaks, underbar strand och barnvänligt.
    Transfern är lång men om man ser till att man har med sig vatten in i bussen och tar något mot åksjuka så går det bra.
    Bussen gör ett stopp då man får sträcka på benen.
    Det finns flera supermarkets i närheten och restaurangerna precis utanför har jättegod mat.
    Maten på hotellet är också bra men det är dyrare.
    Jag var där i September så jag vet inte hur det är där i april.
    Men om ni känner för att åka så åk, jag hade två toppenveckor där.

• Mamman med två pojkar

tillägg: mina barn är fem år och ett år, bussresan gick bra med dem och de älskade hotellet, poolerna och stranden.

• Mamman med två pojkar

Hej igen! ytterligare ett tillägg angående att ta något mot åksjuka är om man har anlag för det, vi har inte det och det gick jättebra.
    Nu ska jag lämna tråden *ler*.

• Simsalabim

Tack för tipsen! Funderar starkt på att kanske byta mot Rhodos eftersom transfern verkar rätt krävande. Måste bara kolla att min man kan vara ledig i början på maj istället...

• Mamman med två pojkar

Rekomenderar Sunwing Resort Rhodos också.
    Det är fint och inte så långt därifrån finns ett vattenland som är roligt för både vuxna och barn ( Water Park i Faliraki).
    Jag har varit på Rhodos tio gånger än så länge, gillar ön jättemycket, nackdelen med den Sunwing Resorten är att stranden är inte alls lika fin som den i Makrigialos.
    Men hyr man bil eller tar bussen till Faliraki så finns en fin strand.

• Novus

Var du tvungen att skriva om det hotellet??

JAg vill bara åka tillbaka

Vi var där när dottern var 13 månader, just i skiftet april/maj. På dagarna var det varmt, helt klart. Men på kvällarna fick vi ta på oss en tjockare tröja.
    Det är ett underbart ställe om man ska dit med barn. Bra pooler och underbar strand.
    Däremot är bussresan mindre kul, men värd den när man kommer dit. Rekomenderar att ta deras mat (tror vi betalade 995 kr/person poch då åt dottern gratis).

Alla jag vet som vart där vill åka tillbaka.
    Däremot skulle jag inte vilja åka dit om man är ute efter saker som shopping och nöjen. Då är man på helt fel ställe.

Vi hade bestämt att köpa barnmatsburkar där nere (hade nån med oss). Vi köpte inte en enda, då dottern åt av den vanliga maten. Vi hade även med blöjor

• Simsalabim

Äntligen, nu har vi bestämt oss för att åka till Kreta TROTS bussresan. Lilltjejen älskar bada så bra stränder är helt klart en fördel plus prisvärda inclusive-paketet med frukost, lunch och middag.

Toppen med alla tips! Nu har vi betalat resan så nu SKA vi åka!!

• JennyS

Puffar lite.

Vi ska åka till Makrigialos 24/4. Det kanske finns fler här inne på FL som ska dit då??

Jag oroar mig mest för bussresan + att det kanske inte har hunnit blivit så varmt då.

Men det ska bli såååå härligt.

Svar på tråden Kreta i april? Makrigialos med Ving?