Har du överklagat Försäkringskassans beslut?
Som frågan lyder, har du nångång överklagat försäkringskassans beslut ?
Gick de vägen eller fick du avslag ännu en gång?
Berätta gärana hur de låg till i din situation.
Som frågan lyder, har du nångång överklagat försäkringskassans beslut ?
Gick de vägen eller fick du avslag ännu en gång?
Berätta gärana hur de låg till i din situation.
Ja, det har jag gjort och efter 3 vändor fått rätt.
Vill dock inte berätta exakt vad det handla om.
Ja, jag överklagade min sjukskrivning (min läkare tyckte att jag skulle vara sjukskriven, men inte FK) o fick rätt! Helt otroligt att FK kunde erkänna att de hade gjort en felaktig bedömning.
Ja, har överklagat avslag på vårdnadsbidrag för mitt barn, fick rätt i kammarrätten efter 2 år och fick då pengarna retroaktivt. Det var kämpigt men värt det.
menar du det nyinförda vårdansbidraget eller vårdbidrag?? bara undrar för jag har hökt vårdbidrag och blir nog inte beviljad vad jag har rätt till.
så jag skriver. jag menar vårdnadsbidrag och att jag sökt vårdbidrag. stavade fel
Nej, jag har tyvärr inte orkat även om personer i min omgivning tyckt att jag borde. Det finns en gräns för hur mycket man orkar när man mår dåligt och avslaget fick bägaren att rinna över. Såhär i efterhand känns det lite synd, men jag hade verkligen inte orkat mentalt.
Sorry, skrev fel, det är vårdbidrag jag har för barnet.
okej det var det jag jag har med sökt för. Får förmodligen 1/4 men jag tänker överklaga det.
Anonym (ju) skrev 2008-02-28 17:14:36 följande:
Leos Mamma 05 skrev 2008-02-28 14:15:13 följande:
*puffar upp lite*
Det står på beslutet hur man ska göra för att överklaga. Man skickar överklagandet till FK så att de får en chans att göra en omprövning av sitt beslut, om de inte ändrar sig så skickar de din överklagan vidare till Länsrätten som gör en prövning. Får du avslag där också så kan du gå vidare till Kammarrätten.