• Noran

Sluta med napp - vart lämna napparna

Sonen fyller snart 3 och jag har tänkt att han ska sluta med napp nu under våren.

Har ni nåt tips på nåt trevligt man kan göra? Bor i Malmö. Funderar på om det kanske finns nåt i folketspark där man kan ge napparna till kaninerna eller nåt?

• Svar på tråden Sluta med napp - vart lämna napparna
  • Noran

ja jag hade tänkt sluta i julas, så han kunde lämna dom till tomten. Men vi separerade just innan jul, så där för sköt jag upp det. Känns roligare med nåt där han kan överlämna napparna själv.

• Tinalina79

Vår kille lämnade dom i brevlådan till "postis per", det är en docka som vi har på DVD. Funkade jättebra, vi pratade mycket om det innan så han bestämde själv att vi skulle lämna dom till postis per i brevlådan...

• Angel73

Vi lämnade dem till sopgubben (la dem i soptunnan den dagen tunnan skulle tömmas) och så lämnade sopgubben ett paket på trappan med ett tillhörande brev. Funkade bra för oss

• MaryD

Jag och min son slog in hans nappar i ett paket,skrev "Till Tomten" på och la i Postlådan

• Solian

Om ni ska till Kolmården i sommar så finns det en kista (tror jag det är) i Bamses värld där man kan lämna sina nappar. När vi var där i somras låg det massor med nappar i den!

• BetongMorsa

Annars kan ni ju trä alla genom ett snöre o hänga upp i ett träd på eran tomt/gård. Som en fin färgglad gest :)

• lenabolin

Lisseberg- där kan man ge dom till kaninerna.
    Föreslå ett nappträd på dagis.
    Tomten
    Vi kastade våra i havet när vi åkte färja.

• mammaNena

Jag jobbade förr på en återvinning och en dag kom en liten tjej med sin pappa, som skulle slänga sin sista napp. hon ville själv slänga den i conteinern Det va deras sätt att avsluta det hela.

• Raven Waves

Min dotter gav sina i present till morfar...

• BetongMorsa
    lenabolin skrev 2008-02-28 19:02:57 följande:
    Lisseberg- där kan man ge dom till kaninerna. Föreslå ett nappträd på dagis.TomtenVi kastade våra i havet när vi åkte färja.
    Känns onödigt o skräpa ner havet. Finns ju redan onödigt stora sopberg där...tycker jag iaf
  • Varja

Häng upp dom i en korg i ett trä och säg typ att nappfen kommer dit och hämtar dom och lämnar en överraskning i utbyte...så går ni dit dagen efter och då hänger det där en present..ler

• ejja81

skaterna tog min napp. 
    men såg nått gulligt på tv idag,,,satt fasst alla nappar i massor balånger å släppte upp i himelen.

• lenabolin

Jaja.. men det visste väl inte jag när jag va 2 år!

lenabolin skrev 2008-02-28 19:02:57 följande:
  • snillis

vi skickade sonens till tomtenissarna för några veckor sedan.
    som tack fick han ett paket av dem som han valt ut.
    han är snart 2,5.

• LovelyMeLovelyYou

När jag skulle sluta med napp (och min storebror med) så förberedde pappa oss länge på att på vår treårsdag så slängde vi dem i bäcken utanför vårt hus så tog "fiskgubben" dem (vet iofs inte vem han menade),, sen hjälpte det att vi inte fick äta godis innan treårsdagen heller, så vi hade något annat att se fram emot när vi slängde nappen.

• studentbruttan29

min son fick byta sina nappar mot en leksak i affären, personalen på BR var jättesnäll och hjälpte till med några minuters förvarning bara..han fick "betala" med sina 3 nappar i kassan..det var 2 år sedan (är 4 nu) och han minns det fortfarande. ;o)))))

• BetongMorsa
    lenabolin skrev 2008-02-28 19:53:31 följande:
    Jaja.. men det visste väl inte jag när jag va 2 år!
    missuppfatta...trodde du gjort det me dina...sorry
  • Maggiepuh

Vi gick till leksaksaffären där sonen fick välja precis vad han ville och "betala" med napparna, sedan när han inte såg på fick jag plocka fram kortet. De som jobbade i leksaksaffären sa att de skulle ge napparna till alla skrikande bebisar. Han valde Tinky Winky (som spelar och blinkar) från teletabbies och sedan fick han en dvd film med teletabbies av personalen för han var så duktig.

De två första kvällarna var kaos men efter det har han inte frågat efter napparna.

• Maggiepuh

Glömde skriva att det är bra om ni ringer leksaksaffären innan och frågar om det är ok.

Svar på tråden Sluta med napp - vart lämna napparna