Messmör i ersättningen...
Nu är det så att jag kör med messmör i ersättning i förebyggande syfte till förstoppning o min kära son tycker det är jättegott..
Men hur mycket ska jag ha i en flaska som det är 120ml i?
Nu är det så att jag kör med messmör i ersättning i förebyggande syfte till förstoppning o min kära son tycker det är jättegott..
Men hur mycket ska jag ha i en flaska som det är 120ml i?
Det sägs att det inte är så bra eftersom där är salt i.....
Blir han förstoppad är det bättre att ta t ex Laktulos (Finns resceptfritt på Apoteket)
Min son har också väldigt lätt att bli hård i magen och får messmör i vällingen. Vi har den på tub och vi trycker bara i en klutt. Messmör är det enda som har funkat på honom och jag har fått rekommendationen på bvc så det kan ju inte vara så farligt att ge dem det. Oftast handlar det ju om en kortare period.
Jag brukar köra med katrinplommon och rapsolja. Messmör är nog bra ett par dar, men inte i längden...
ungefär en halv tesked gav vi upp till nästan 1 år..mina älskar d oxå och får d idag ibland på mackan(19mån). men olja är ju mer naturligt så testa d istället..ca en tesked.
Fick höra av bvc att man "absolut" inte skulle använda det, (cajsa va oxå super hård i magen som riktigt liten) det va både massa socker och tror även salt i. Tänk vad konstigt att man får så olika info från bvc. Vi använde sempers bifidus ersättning som man köper på apotekt, cajsa fick minst 2 mål om dagen av det för att hålla magen i form, fick hålla på i flera månader innan det funkade utan nån "medicin"
Undrar hur många trådar man ska länka till MILKO i. Det är INTE INTE salt i messmör.
Det klassiska messmöret, med en mild smak av vanilj. Fetthalten är 5 %. Fjällbrynt Original tillverkas på vårt mejeri i Östersund. Finns att köpa i askstorlek 800 g,
450 g, 275 g samt tubstorlek 350 g och 35 g.
Vassle* (av mjölk), smör*, socker (5%), vanillinarom, järn.
*Svenskt Sigill-godkänd råvara.
Inget salt och inte MASSOR av socker heller. Tänk så lätt det är att googla fram innehållsförteckningar på saker
Nej, vassle är en restprodukt av mjölk. Innehåller ej salt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vassle
Ja men nu är de så att detta är det ända som funkar nu när jag håller på att gå över från 1 till 2. Jag frågade inte om det farligt eller nått utan hur mycket ni som använt det har haft i... O min son mår inte dåligt av det för fem öre. Han har snarare blivit piggare o gladare. O alla prover är jätte bra...
SLUT MED DISKUSSIONER I DENNA TRÅD, HAR FÅTT SVAR PÅ MIN FRÅGA!
Menta det lite lugnt, vi försöker bara hjälpa dig ju
Ni som använder olja...Vilken typ/sort olja använder ni?
Nej det är klart man inte kan. Men jag menade på at jag har fått svar på min fråga så ni behöver inte diskutera mig. Men ni får gärna diskutera vad man ska ge o inte. Nej då jag är inte ny här. har vart medlem i ca 4 år.Men jag tackar ödmjukast för hjälpen!
Vi fick ge ganska så mkt i vällingen ett tag, då dottern ahr en väldan trög mage imellanåt. Men testa med lite & ge lite mer om de inte hjälper.
oliv eller rapsolja. man ska inte använda majsbaserade oljor. de kan ha motsatt effekt.