• hoppsann

inget foster i v 5+5. Är det kört då?

Var på vul i Tisdags i v 5+5 (efter IVF graviditet), men de såg bara hinnsäcken Ska tillbaka om en vecka men ska man ställa in sig på ofostrig graviditet eller kan det vara för tidigt? Har läst om många som inte sett mycket mer i v5-6 men det är väl ofta när man blivit gravid på naturlig väg och det finns risk för att man inte är så långt gången som man trott.
    Har tagit hcg som stiger normalt men det gör det väl vid ofostrig grav också?
    Finns det någon som varit med om liknande?!? Så jobbigt att inte veta något

• Svar på tråden inget foster i v 5+5. Är det kört då?
  • fanny20

det behöver inte vara kört har tyvärr ingen erfarenhet av ivf men på mig såg de inget när jag var i v7.
    Stigande hcg var det de såg att det var en ok grav och i v10 fick vi se ett litet hjärta picka.

Kan tyvärr inte heller ge dig ett riktigt svar om hcg stiger normalt vid en ofostrig grav.

Håller tummarna att du får se ett hjärta picka om en vecka!

• Pysselgalningen

JAg är i v 6+4 nu och mitt knyte var bara knappa 5mm. Så för en vecka sen skulle dom inte sett nånting. Så vänta och se vad som syns nästa vecka.

• vadskajaghetadå

i v 5+4 såg man bara hinnsäcken, en vecka senare såg man ett foster med ett hjärta

BF 5 juli
  • hoppsann

Tack för svaren!! Hade nästan gett upp helt och behöver få upp lite hopp för att orka vänta.
    sannispannisen: Skönt att höra! Var du säker på att du låg rätt i tiden när du gjorde vul eller blev du tillbakaflyttad något?

• vadskajaghetadå

jag blev tillbakaflyttad.

2 gånger t. om...för jag blödde senare i v 7 denna graviditet, trodde det var MF, men det var det ej.

BF 5 juli
  • vadskajaghetadå

helt förjävligt var det, fick ett MF i somras med, jag var på kryssning till på köpet, och blodet bara forsade ut.
    fast det var ju då jag var i v 5+4 och bara såg en hinnsäck.

i v 6+4 såg vi fostret.

så var det ja.

BF 5 juli
  • vadskajaghetadå

åh svammel!

altså denna graviditet, som startade i november....blödde jag! och är i v 22 nu

BF 5 juli
  • hoppsann

sannispannisen: Fy vad hemskt! Tur att allt gick bra denna gång. Men det var då de inte såg något först du blev tillbakaflyttad? Jag kan ju inte bli det så det bådar inte så gott då

• hoppsann

Alltså kan inte bli tillbakaflyttad eftersom jag gjort IVF (lite förtydligande)

• vadskajaghetadå

nä men du var ju i v 5+5

och jag trodde att jag var i v 6+4 då jag började blöda, men blev tillbakaflyttad till samma vecka som du.

sen när jag verkligen var i 6+4 såg man fostret, så nästa gång du går dit får du nog se

verkar faktist vanligare att man INTE ser fostret, än att man ser, har läst mkt på FL.

BF 5 juli
  • Spe

För mig var det samma...var på akut-UL 5+2 (blödde) och då såg bara hinnsäcken. De sa till mig att jag inte skulle oroa mig utan att det var det bästa beskedet jag kunde få med tanke på att det var tidigt. Hon sa att allt var i mm-mått och då var det omöjligt att se. 2 veckor senare var jag där och såg hjärtat ticka
    Jag tror inte att du ska orolig för en ofostrig graviditet..du vet ju inget ännu och ta inte ut något i förskott. Försök och njut av graviditeten (jag vet lättare sagt än gjort)..
    Lycka till och meddela hur det gick!
    KRAM
    Spe

Svar på tråden inget foster i v 5+5. Är det kört då?