• Laisen80

Bröllopsresa?

Jag och min man har en flicka som är 10 månader. varannan hels kommer hans son till oss(12 År)
    Vi har nyss gift oss, planerar bröllopsresa, kanske utlandet en vecka, lillan MÅSTE ju följa med pga hon är för liten för att sova borta en hel vecka.

Problemet.... min man vill i såna fall att 12-åringen ska följa med.... på våran kärlekssemester...bröllopsresa.. är jag aldeles för egoistiskt och knäpp som vägrar åka på bröllopsresa under såna omständigheter.?
    Jag tycker det får vara... en 12-åring är ju inte direkt ett barn som man lägger kl 18:00?

VAD TYCKER NI?

• Svar på tråden Bröllopsresa?
  • lorangaomazarin

Jag tycker inte att du är egoistisk!

Varför tycker din man att 12-åringen ska åka med?

• Lilla trynet

På en bröllopsresa tycker jag inte att man behöver ha med en 12-åring, oavsett vem som fött ungen. Inte ego i mina öron!

• Esmiso

jag hade inte tagit med nåt av barnen isf. Ska en med ska den andra med oxå tycker jag! Annars kanske man kan ordna barnvakt eller skjuta på bröllopsresan.

• mludvigs

Personligen skulle jag definitivt inte lämna 12-åringen hemma.
    Får ett barn följa med så ska det andra också få följa med. Tänk dig själv in hur det känns för honom om han blir lämnad hemma - snacka om att känna sig mindre värd och nedprioriterad.

Gifter man sig med en som redan har barn får man nog snällt acceptera att det barnet ska finnas lika mycket i sitt liv som sitt eget biologiska.

• Esmiso

Gifter man sig med en som redan har barn får man nog snällt acceptera att det barnet ska finnas lika mycket i sitt liv som sitt eget biologiska.
    [/citat]

Så sant som det är sagt!!!

• caesar

ta bröllopsresan längre fram och spara pengar så får ni en ennu finare i framtiden.
    vi har inte åkt en på någon bröllopsresa och vi gifte oss 05. och en kommer det inte bli på många år då ekonomin inte är bra efter att jag är hemma fortfarande med vår treje bebis.

men som skakt så är det oretvist om ena får följa med. 12åringen kan bli mer ledsen att hans nya sykon prioriteras mera mm . han är ju större och känner mera.

klart du kan lemna bort lillen annars hos mor/far föräldrarna. det skulle jag ha gjort.

ღ Caesar, Diesel & Wille (Wilhelm) Mom ღ
  • grannis

varför inte en weekendresa o lämna bort båda barnen!?

• AnneSophie
    mludvigs skrev 2008-02-29 08:31:32 följande:
    Sådär känner jag också. Tänk vad 12-åringen kommer känna sig ratad om ni tre åker iväg. Det skriker ju "Du tillhör inte vår familj!", eller ja...det är iallafall rätt troligt att han kommer att tolka det så.

TS, det är kanske inte är det råd du vill ha men jag tycker att ni ska skjuta upp resan tills ert gemensamma barn är större och kan vara kvar hemma.
    Alternativt ta med båda nu.
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Lilla trynet

Jag tycker inte det är biologin utan läget som bestämmer detta. Barn måste inte med på bröllopsresor, samtidigt förstår jag att man inte vill lämna en ettåring hemma en hel vecka. Hur motiverar maken?

Svar på tråden Bröllopsresa?