Månsi skrev 2008-02-29 08:26:43 följande:
Spermiens livslängd utanför kroppen Jag undrar hur länge en spermie överlever utanför kroppen? Har fått för mig att spermier inte lever många sekunder utanför kroppen! Finns det risk att man gör tjejen gravid om det skulle komma förvätska på kondomen när man rullar på den? Jag har ganska kraftig produktion av vätskan som kommer en stund före. Tack på förhand! Hej!Enkelt uttryck kan man säga att spermierna kan leva i utlösningen så länge den inte torkat eller löst upp sig. Spermierna utgör bara 5% av utlösningen resten är vätska från Cowpers körtlar, prostata och sädesblåsor. I sperman finns det en hel del äggviteämnen som gör att sperman först koagulerar och sedan löses upp och exakt hur lång tid detta tar kan jag inte svara på men det är inte så att att spermierna omedelbart dör så fort utlösningen har landat utanför kroppen. Om spermierna under ett samlag tar sig in i äggledarna så kan de leva där upp till fem dygn eftersom den miljön är optimalt perfekt för dem.Hälsningar! Olle Kondomens kvalitet Kondomerna går sönder Tvivel. Psykisk spärr??? Bäst före datum Hej Olle! Morgonstånd Svar Snälla ! Roten Mamma Tuttar! utebliven utlösning P-stav Oskuld Aldrig Kommit Sex med kondom P-ring Har ett allvarligt PROOBLEM!!! HJÄLP! Bättre spermier Spermier i livmodern = Hur länge? Varför Olle? Sperma som koagulerar spermiebrist? konstig fråga? sperma erektionsproblem Spermier Äldres lust på sex? Spermiens livslängd utanför kroppen Erektionsproblem hur stor chans? Sex ska ta tid hej olle Hasch Hon känner inget! allergi Samlaget hjälp! rädd o ensam! För mycket? tampong problem... Spermier Bättre i sängen om man onanerar? Sen pubertet Plast eller latex? medicin ont på klitoris Hej Olle kondom Kondomer varför luktar min killes spermier illa? Rakad pung! Lätt att finna svar Hjälp mig! sex hållbarhet P-plåster fitta Hur bra är våra preventivmedel? Vad ska jag planera ? Inte tillräckligt styv Hur länge varar ett samlag? Övning ger färdighet!! Handsvett Koncistens Jobbig en fråga till :) Kondom... Stor utlösning vill ha barn! Ingen orgasm brunt Bra lr dåligt kvalite? Kondom? Dumma kondom! hej alla ja e bög vill få mer svårt att få den hård Kvinnor och tillfällig sex Hur spricker en kondom? orgasm bäst-före-datum? Klämd hjälp! olle hej Om hiv min kondom spricker.. hallå! Det gör ont! Varför spricker den alltid? Den sprack!? Hållbarhet på kondomer?
www.kondom.nu/farbrorolle.asp&q...#så här svara olle på den frågan
Tack! Olle är ju en karl vi alla kan lita på
Då kommer nästa fråga jag är nyfiken på, om man nu för upp spermier med - låt säga fingrarna - börjar dom simma på en gång då eller måste dom ha hjälp med "trycket" som blir när killen sprutar?