• Anonym

Fungerar det att föra upp spermier i slidan efter utlösning om mannen kommit utanför?

Som i rubriken.

Det handlar inte om att "lura" någon man på en graviditet eller liknande, undrar bara OM spermierna klarar några minuter utanför slidan? Eller dör dom på en gång kanske.
    Finns det nån som "lyckats" med detta?

• Svar på tråden Fungerar det att föra upp spermier i slidan efter utlösning om mannen kommit utanför?
  • Anonym (varför?)

Varför vill man göra så?

• Anonym

Anonym (varför?) skrev 2008-02-29 08:22:13 följande:

Varför vill man göra så?
    Det var inte det jag frågade.
    Behöver inte förklara mig närmare, utan jag frågar för att jag vill veta.
  • Anonym
    Månsi skrev 2008-02-29 08:23:47 följande:
    ungdomar.se/forum.php&page=1googla lite
    Var inte svaren vääääldigt olika i den länken tycker du?
    Vilket ska man lita på?
  • Anonym (varför?)

Nej var mest nyfiken.. du behöver inte svara.

• Månsi

Spermiens livslängd utanför kroppen

Jag undrar hur länge en spermie överlever utanför kroppen? Har fått för mig att spermier inte lever många sekunder utanför kroppen! Finns det risk att man gör tjejen gravid om det skulle komma förvätska på kondomen när man rullar på den? Jag har ganska kraftig produktion av vätskan som kommer en stund före. Tack på förhand!

Hej!
    Enkelt uttryck kan man säga att spermierna kan leva i utlösningen så länge den inte torkat eller löst upp sig. Spermierna utgör bara 5% av utlösningen resten är vätska från Cowpers körtlar, prostata och sädesblåsor. I sperman finns det en hel del äggviteämnen som gör att sperman först koagulerar och sedan löses upp och exakt hur lång tid detta tar kan jag inte svara på men det är inte så att att spermierna omedelbart dör så fort utlösningen har landat utanför kroppen. Om spermierna under ett samlag tar sig in i äggledarna så kan de leva där upp till fem dygn eftersom den miljön är optimalt perfekt för dem.

Hälsningar!
    Olle

Kondomens kvalitet
    Kondomerna går sönder
    Tvivel.
    Psykisk spärr???
    Bäst före datum
    Hej Olle!
    Morgonstånd
    Svar Snälla !
    Roten
    Mamma Tuttar!
    utebliven utlösning
    P-stav
    Oskuld
    Aldrig Kommit
    Sex med kondom
    P-ring
    Har ett allvarligt PROOBLEM!!! HJÄLP!
    Bättre spermier
    Spermier i livmodern = Hur länge?
    Varför Olle?
    Sperma som koagulerar
    spermiebrist?
    konstig fråga?
    sperma
    erektionsproblem
    Spermier
    Äldres lust på sex?
    Spermiens livslängd utanför kroppen
    Erektionsproblem
    hur stor chans?
    Sex ska ta tid
    hej olle
    Hasch
    Hon känner inget!
    allergi
    Samlaget
    hjälp! rädd o ensam!
    För mycket?
    tampong problem...
    Spermier
    Bättre i sängen om man onanerar?
    Sen pubertet
    Plast eller latex?
    medicin
    ont på klitoris
    Hej Olle
    kondom
    Kondomer
    varför luktar min killes spermier illa?
    Rakad pung!
    Lätt att finna svar
    Hjälp mig!
    sex
    hållbarhet
    P-plåster
    fitta
    Hur bra är våra preventivmedel?
    Vad ska jag planera ?
    Inte tillräckligt styv
    Hur länge varar ett samlag?
    Övning ger färdighet!!
    Handsvett
    Koncistens
    Jobbig
    en fråga till :)
    Kondom...
    Stor utlösning
    vill ha barn!
    Ingen orgasm
    brunt
    Bra lr dåligt kvalite?
    Kondom?
    Dumma kondom!
    hej alla ja e bög
    vill få mer
    svårt att få den hård
    Kvinnor och tillfällig sex
    Hur spricker en kondom?
    orgasm
    bäst-före-datum?
    Klämd
    hjälp! olle
    hej
    Om hiv
    min kondom spricker..
    hallå!
    Det gör ont!
    Varför spricker den alltid?
    Den sprack!?
    Hållbarhet på kondomer?

www.kondom.nu/farbrorolle.asp&qacategoryid=7&subcategoryid=32&qaid=8873#

så här svara olle på den frågan

• Anonym
    Månsi skrev 2008-02-29 08:26:43 följande:
    Spermiens livslängd utanför kroppen Jag undrar hur länge en spermie överlever utanför kroppen? Har fått för mig att spermier inte lever många sekunder utanför kroppen! Finns det risk att man gör tjejen gravid om det skulle komma förvätska på kondomen när man rullar på den? Jag har ganska kraftig produktion av vätskan som kommer en stund före. Tack på förhand! Hej!Enkelt uttryck kan man säga att spermierna kan leva i utlösningen så länge den inte torkat eller löst upp sig. Spermierna utgör bara 5% av utlösningen resten är vätska från Cowpers körtlar, prostata och sädesblåsor. I sperman finns det en hel del äggviteämnen som gör att sperman först koagulerar och sedan löses upp och exakt hur lång tid detta tar kan jag inte svara på men det är inte så att att spermierna omedelbart dör så fort utlösningen har landat utanför kroppen. Om spermierna under ett samlag tar sig in i äggledarna så kan de leva där upp till fem dygn eftersom den miljön är optimalt perfekt för dem.Hälsningar! Olle Kondomens kvalitet Kondomerna går sönder Tvivel. Psykisk spärr??? Bäst före datum Hej Olle! Morgonstånd Svar Snälla ! Roten Mamma Tuttar! utebliven utlösning P-stav Oskuld Aldrig Kommit Sex med kondom P-ring Har ett allvarligt PROOBLEM!!! HJÄLP! Bättre spermier Spermier i livmodern = Hur länge? Varför Olle? Sperma som koagulerar spermiebrist? konstig fråga? sperma erektionsproblem Spermier Äldres lust på sex? Spermiens livslängd utanför kroppen Erektionsproblem hur stor chans? Sex ska ta tid hej olle Hasch Hon känner inget! allergi Samlaget hjälp! rädd o ensam! För mycket? tampong problem... Spermier Bättre i sängen om man onanerar? Sen pubertet Plast eller latex? medicin ont på klitoris Hej Olle kondom Kondomer varför luktar min killes spermier illa? Rakad pung! Lätt att finna svar Hjälp mig! sex hållbarhet P-plåster fitta Hur bra är våra preventivmedel? Vad ska jag planera ? Inte tillräckligt styv Hur länge varar ett samlag? Övning ger färdighet!! Handsvett Koncistens Jobbig en fråga till :) Kondom... Stor utlösning vill ha barn! Ingen orgasm brunt Bra lr dåligt kvalite? Kondom? Dumma kondom! hej alla ja e bög vill få mer svårt att få den hård Kvinnor och tillfällig sex Hur spricker en kondom? orgasm bäst-före-datum? Klämd hjälp! olle hej Om hiv min kondom spricker.. hallå! Det gör ont! Varför spricker den alltid? Den sprack!? Hållbarhet på kondomer? www.kondom.nu/farbrorolle.asp&q...#så här svara olle på den frågan
    Tack! Olle är ju en karl vi alla kan lita på
    Då kommer nästa fråga jag är nyfiken på, om man nu för upp spermier med - låt säga fingrarna - börjar dom simma på en gång då eller måste dom ha hjälp med "trycket" som blir när killen sprutar?
  • Anonym (troligen)

Heminsimination går ju till så att man samlar spermier i en kopp sedan för upp dem i tjejen som skall befruktas med tex en grov medicin spruta så visst går det men långt ifrån lika "säkert" som en klinisk insemination. Dock tveksam till spermans kvallite om den tex fått landa på ett lakan innan den samlas upp etc men osäker.

• Anonym

Hm. Varför inte gå igenom en "normal" befruktelse istället?

• Anonym

Anonym (troligen) skrev 2008-02-29 08:29:53 följande:

Heminsimination går ju till så att man samlar spermier i en kopp sedan för upp dem i tjejen som skall befruktas med tex en grov medicin spruta så visst går det men långt ifrån lika "säkert" som en klinisk insemination. Dock tveksam till spermans kvallite om den tex fått landa på ett lakan innan den samlas upp etc men osäker.
    Men då behövs en spruta eller liknande för "trycket" då, eller vad tror du?
Svar på tråden Fungerar det att föra upp spermier i slidan efter utlösning om mannen kommit utanför?