Inlägg från: jessica1979 |Visa alla inlägg
  • jessica1979

Mått runt magen

Hej!

Tänkte höra med er vilket mått ni har runt magen, tvärs över naveln, och vilken vecka ni är i?

Jag har 90 cm och är i v.23.

• Svar på tråden Mått runt magen
  • jessica1979
    tea1982 skrev 2008-02-29 10:02:24 följande:
    Hur lång är du och vad var ditt midjemått från början? Jag tycker att 110 cm låter jättemycket men jämfört med många andra kvinnor var min mage jätteliten (speciellt för att vara 2 veckor över tiden..)
    Jag är 1.74 och jag vet inte riktigt vad jag hade för midjemått innan, har överlag alltid varit smal dock. Har gått upp ungefär 3 el. 5 kg sen innan grav. beroende på om man räknar med det jag gick ner i början för att jag mådde illa el. inte.
  • jessica1979
    Elpida skrev 2008-02-29 10:46:29 följande:
    Var genast tvungen att mäta Är i v 23 och har också 90 cm, ändå hör jag kommentarer att jag har liten mage. är 1.78.
    Det kändes skönt att höra! Jag är 1.74.
  • jessica1979
    tea1982 skrev 2008-02-29 10:50:42 följande:
    Låter helt normalt.. för en som har guldfiskminne och allt det där - visst mäter de magen under BM-undersökningarna..? Så länge man följer sin egen kurva så är ju allting jättebra.
    Tror de mäter från naveln till blygdbenet el. nåt sånt, sf-måttet. Fast har inte superkoll :/
  • jessica1979

Jag är inte jätteorolig över magstorleken och som du säger tea 1982 så beror det väl på en så himla massa saker och kan säkert ändra sig också beroende på hur bebisen lägger sig och sådär. Vill ju helst inte bli så stor så att det blir jobbigt att röra sig dock, fast det kanske man alltid blir, valen

• jessica1979
    LouiseL82 skrev 2008-02-29 11:00:06 följande:
    ja men d e ju inte samma mått.. de mäter ju från blygdbenet till livmoderkanten.. nerifrån o upp.. inte runt om.. för övrigt.. e i v 23 (22+4) o runt e min mage 108cm.. har för mig att innan jag blev gravid så låg d mellan 80 o 85 elle rnåt sånt.. så.. just nu känner jag mig enorm.. me tanke på ditt slutmått på 110 cm tea1982..
    Ok, till livmoderkanten var det och nej det är just det jag menar att det inte är samma mått
  • jessica1979
    Bliglin skrev 2008-02-29 11:38:53 följande:
    Är också i v 23 (22+6) och mäter ca 85 cm runt om i navelhöjd. (Men magen är ju påtagligt bredare nedanför naveln )Är 160 cm lång och mäter ca 68 cm i vanliga fall, så det måste ju vara högst individuellt
    Visst är det, det märker man ju här om inte annat Ändå kul att se tycker jag!
  • jessica1979

Kul att så många skrivit

Kan dock säga eftersom många tydligen funderar på vilket mått det är jag avser och precis som jag skrivit så har jag tänkt mig runt naveln för att iaf jag är som störst där och runt där är magen liksom koncentererad. Så inte midjemåttet för de flesta iaf utan lär hamna längre ner. Horisontellt måttband runt om och tvärs över naveln alltså!

Den här tråden blev bättre än vad jag trott. Hade tänkt mig att man skulle få fram nåt slags vanligast mått i olika veckor men istället har det kommit fram att vi alla är olika pga väldans många orsaker och att allt är ok! Och det känns bra tycker jag

• jessica1979
    LouiseL82 skrev 2008-03-03 15:34:21 följande:
    nu har jag bytt vecka o idag går jag in i v 24.. tänkte att då kan jag ju mäta igen.. o nu va d 112 cm runt om... jag vill inte veta var detta ska sluta.. *suck*ska till bm nästa vecka o mäta sf måttet o d ska bli intressant o se vad d ligger på...
    Det blir allt bra ska du se! Var inne och kollade ditt magcollage och din mage är ju super-vacker!
Svar på tråden Mått runt magen