• SilentStar

Åh vad kan man göra med ett långt hår som bara hänger?

Har just nu färgat håret i en snygg brun nyans, det är halvlångt och uppklippt, längst fram är det till axlarna och bak är det till skuldrorna ungefär..

Har stora problem med mitt hår, och oftast så sätter man bara up det i en trist hästsvans..

Någon som har några bra tips på vad man kan göra för kul med ett hår som bara hänger och ser trist ut

• Svar på tråden Åh vad kan man göra med ett långt hår som bara hänger?
  • Pochahontas

Sitter här i hästsvans jag med, och är sååå trött på min frisyr, men vill ändå inte klippa av det.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • SilentStar

Jag funderar på att klippa mig, men vet inte riktigt hur, vill ha det lite rockigt och snyggt..lite uppklippt sådär..men fortfarande osäker då jag sparat ett tag på håret..plus att mitt hår eg är ganska lockigt och måste bearbetas med fön och plattång..frågan är om jag orkar göra dte varje dag..nu sätter man ju ändå bara upp det

Pochahontas skrev 2008-02-29 14:17:19 följande:
    Sitter här i hästsvans jag med, och är sååå trött på min frisyr, men vill ändå inte klippa av det.
  • Splach

jag har platt och tunt hår, och ett kraftigt ansikte.. not nice!.. men vill ha långt hår, så nu har jag köpt en volyme master, TOPPEN!.. får mer volym oj stavas det så? kände knepigt..
    och det känns äntligen som att jag kanske kan börja göra lite frisyrer, förhoppningsivs i alla fall

• Pochahontas

Här är det tvärtom. Jag har lockigt ganska tjockt hår, så här ska det inte bli mer volym!

Däremot gillar jag bäst uppsatt hår. Gärna lite kul och spretigt, men jag tycker att fantasin tryter... Ofta är det så att jag kommer på en frisyr/uppsättning, sen kör jag med den hur länge som helst, till jag är urtrött på mitt utseende.

Men just nu är det bara hästsvans, och jag är så LESS på att titta mej i spegeln...

• Pochahontas

Nja... Det är ju det...

Klipper jag mej blir mitt hår så himla lockigt och jag ser inte klok ut... Eftersom jag på jobbet är både ute och inne  i alla väder kan jag inte ha det särskilt stylat med hård spray och liknande... Det är liksom inte lönt. Och har jag lite kortare hår utan styling ser jag ut som ett krulligt troll!

Så längden ska jag behålla, men jag är ute efter lite kul uppsättningar.

Fast det var ju iofs inte min tråd...hehe. Sorry.

• SilentStar

Nja..jag vte inte om jag vill klippa av det, har sparat så länge nu, man ser så många tjejer osm har långt hår och det ser så snyggt och friskt ut, mitt bara hänger och ser dassigt och platt ut..

Lurvenpajsaren skrev 2008-02-29 22:18:00 följande:
    Klippa bort?
Svar på tråden Åh vad kan man göra med ett långt hår som bara hänger?