• Anonym

Min make var otrogen med min syster..

vet inte vad jag ska säga och vad jag kan säga men jag förstår dig fullt ut... vet inte vad jag hade tagit mej till om jag varit i din sitution... du förtjänar nått bättre, tyvärr kan du ju inte välja din familj, syster, mamma... men din man, hur fan kunde han! Och syrran, näe jag bara ryser

*skickar styrkekramar*

• Anonym

Oj... vilken hemskt situation du befinner dig i!!!! Hur långt gången är du själ vi graviditeten??

• Anonym

Åh så fruktansvärt förstår ditt hat hade hatat resten av mitt li massor med styrkekramar till dig....Du är värd nåt bättre

• Anonym

Oj oj...
    Din världsuppfattning kommer aldrig bli densamma igen, jag är så ledsen för din skull.
    Min man var otrogen mot mig men någon jag inte ens känner och jag kan inte ens beskriva hur otroligt illa det gjorde mig. Hade det dessutom varit med min syster...

Jag förstår att du känner dig sviken av resten av familjen som verkar ställa sig på din systers sida. Tänk ändå på att de inte alls valt den här situationen och säkert tycker lika illa om din systers beteende som du. Men sina barn älskar man ju kravlöst oavsett vad de gör. Det kommer du också göra när du får barn...
    Era föräldrar skulle säkert hugga av sin ena hand om de kunde lösa den här konflikten mellan sina barn.

Men hur kan det finnas någon lösning på här?
    Det din syster har gjort mot dig är oförlåtligt!

• Anonym

Anonym (Sårad!) skrev 2008-02-29 16:53:00 följande:

Jag är snart i månad tre... Visste iinte att jag var gravid när detta skedde... Hur kan man vara så arg?? Har alldrig upplevt en sådan ilska någonsin.. Är rädd att det påverkar min graviditet.. men jag kan inte bara stänga av.. Min syster stod härutanför förra veckan och bad mig komma ut och prata med henne.. Jag låste in mig i badrummet satte igång badkaret och stereon som står därinne för att slippa höra.. Min man var härutanför igår.. Har bytt ås så han inte kommer in.. Han bara satt där ute.. Orkade bara se på honom några sekunder sen satte jag mig i badrummet igen.. Äter knappt något.. Tvingar i mmig mat för barnets skull.. Men vill inet veta av någon.. Har ingen att prata med.. Vill prata med.. Funderar på att fly landet och börja om från början.. Vill inte bara här.. I den här situationen i den här staden, detta land.. Vill på ett sätt inte leva längre.. all glädje jag någonsin haft har dött ut... Vet inte hur det komemr gå med barnet.. Är lycklig över att h*n finns.. Att h*n växer i mig... Men vet inte om jag kommer vara i stånd att ta han om henne/honom sedan... Önskar jag fick en propp i hjärnan elelr något och bara kunde få dö bara så där stundtals... Hur kan man som människa gå vidare?
    Ta itu med det hela och prata med din syster och man, fundera kring hur du vill ha det i framtiden för ditt, hans, hennes och barnets bästa.
    Han kommer att måsta vara en del av ditt liv om du behåller barnet, vare sig du vill eller inte. Fundera på vad du verkligen vill med ditt liv och trots att det lär kännas väldigt tungt tycker iallafall jag att du ska prata med dem båda.
    Önskar dig lycka till!!
  • Anonym

Jag hade nog kännt precis som du och velat fly utomlands.

Hur som helst så är det kanske bra att bryta med allt det gamla och börja om på en ny kula. Med ett litet barn...

Din syster är solklart den största förrädaren här.
    Män kan komma och gå men en syster är för livet (eller skulle ha varit )...

• Anonym

Tråkigt för dig TS och jag önskar dig lycka till oavsett vad du väljer att göra

Personligen hade jag gjort abort för att slippa påminnas om mannen som bedrog mig och slippa ha kontakt med honom vilket man tvingas till om man behåller barnet.

• Anonym

Ta först och främst itu med dina föräldrar.
    Kräv förståelse och förklara hur du känner dig. De ska/kan inte kräva att du ska möta din syster just nu om någonsin. Om de fortfarande verkar stå på ner din systers sida tycker jag du kan be dem fara och flyga.

Jag hoppas också att du snarast möjligt tar kontakt med familjrådgivningen i din kommun och be att få en akuttid.
    Du måste få prata med ett proffs om det här.
    Det kommer att hjälpa mer än du tror...

• Anonym

jag hade nog gjort abort om jag vore dig.
    han gjorde alltså er på smällen samtidigt? vilket äckel.
    men din syrra är inte bättre hon.

• Anonym

Oj, kan aldrig föreställa mig hur jävligt livet känns just nu. Jag kan bara svara för mig själv. Men i nuläget känns det som att jag aldrig i hela mitt liv skulle ha pratat med mannen igen. Jag skulle aldrig låta honom säga att ord till mig. Antar att han vill förklara sig och be om ursäkt. Men det nöjet skulle jag inte ge honom. Den stenen skulle han få bära med sig hela livet. Och systern är svårare eftersom det påverkar hela eran familj. Men jag hade kapat tråden mellan oss också. En syster som gör så är inte värd att bli älskad av mig.

Sedan så skulle jag faktiskt ha gjort abort så fort som möjligt. För jag skulle som sagt inte velat ha något med svinet att göra. Och tyvärr så måste man försöka få det att fungera mellan föräldrarna för barnets skull. Det skulle skära i mitt hjärta att göra en abort. MEN jag tror att man är glad för det sedan när man har träffat en ny man att älska och vilja skaffa barn med. Låter väl inte möjligt i nuläget att älska någon annan. Men tiden läker sår. Inte helt kanske efter ett sånt här svek. Men i alla fall så att man kan leva ett lyckligt liv.

Önskar dig all lycka man kan få. Ingen skall behöva vara med om något liknande

Svar på tråden Min make var otrogen med min syster..