Min make var otrogen med min syster..
Funderar på din siutation och på påståendet att "båda barnen har rätt till sin pappa".
Jag kan bara säga vad jag tror att jag skulle gjort om detta helt sjuka hände mig. Jag hade utan tvekan strukit både man och syster ur mitt liv för gott samt alla som på något vis tar deras parti. Troligen hade jag flyttat utomlands och börjat ett helt nytt liv, men jag har mycket starka band i till vänner i andra länder där jag bott förut så det skulle inte vara ett så stort steg för mig som det kanske vore för dig.
Ang. ditt barn så finns anonym inseminering och där får barnet ALDRIG en chans att veta vem pappan är. Bara att detta alternativet finns gör det givetvis inte rätt, men det är i alla fall ett realistiskt alternativ att undanhålla barnet sin pappa, åtminstonde tills barnet är stort nog att förstå en föklaring och då ta ställning själv och ev. ta kontakt med sin biologiska pappa. Troligtvis träffar du en ny man innan dess som blir pappa till ditt barn i praktiken. Någon som kan vara en god förebild för barnet och hoppas att generna inte bär med sig alltför mycket skit...
Jag känner bara att sådana helt sjuka personer som din man och syster umgås jag inte med, släkt eller ej spelar ingen som helst roll. För mig är det verkligen så enkelt.
Vad som sedan är rätt för DIG är troligtvis en helt annan sak. Jag lider med dig och hoppas verkligen att du hittar tillbaka till lyckan i livet till slut, vilken väg du än väljer. Kom ihåg att du har många alternativ och efter det du blivit utsatt för anser jag i alla fall att du kan välja PRECIS vad som helst utan dåligt samvete. Gränsen för vad som är "ok" är redan satt så låg av man+syster att bara ett mord skulle kunna sätta den lägre.
Stor kram!