• Sargad

Min make var otrogen med min syster..

Jag lider med dig.

Förstår vad du gått igenom. Min man var otrogen med min systerdotter, de hade förhållande bakom min rygg i elva månader.

Jag fick misstankar, tänkte att jag ska ha bevis. Det fick jag snart, gick förbi hans telefon när det kom ett sms. Lyfte på locket och såg att det var från henne. "....många kramar till dig ??"

Då visste jag. Min man erkände direkt och sa att han hade velat sluta men vågade inte säga det till henne. Han ville inte förstöra vår relation, min och min systersdotterns. Undrar hur han tänkte... Hon, systerdottern är inte lätt att tas med. Hon ville inte sluta heller, fast jag visste. Försökte prata med henne i telefon, hon spydde galla över mig, jag la på.

Jag har mått dåligt av detta dubbelsvek över ett halvår nu. Vi har gått på parterapi, min man har brytit ihop flera gånger, av ånger. Han kan inte förstå att han fastnade i fällan. Det var likadant i mitt fall som i ditt, hon var kär i honom och fick honom i sina klor.

Nu har jag dumpat henne. Skickade mail till henne i slutet på oktober och skrev att jag inte vill ha någonting med henne att göra. Jag älskar min man, han älskar mig. Vi har kommit närmare varann vad vi någonsin har varit. Ändå får jag "dippar", en gång i veckan, typ...

Men du har det värre, jag lider med dig. Hoppas att du hittar en väg som känns rätt för dig.

Kram

Svar på tråden Min make var otrogen med min syster..