• guldklimpen

Ngn som kan tipsa om en bra babysitter där barnet kan sitta rätt så rakt upp i?

Har en 3 månaders som vill sitta hela tiden, helst rätt så rakt upp, hon är väldigt stark i nacken. Den vi har nu är en rätt så "simpel" variant som hon halvligger i och det är för tillfället inte okej...

• Svar på tråden Ngn som kan tipsa om en bra babysitter där barnet kan sitta rätt så rakt upp i?
  • Sandra och Frippe

det är väl meningen att de ska halvligga i dom?!...har aldrigsett nån man sitter upp i iaf....bulla upp med filt?

• Ofir1

Vet tyvärr ingen sitter. Men vissa bilbarnstolar kan man ju ha som sitter, med lite gung i t.o.m. De brukar ju va ganska upprätta.

♥ Ofir1 + Darkest July ♥ Elly & Nadja, födda 29 okt ♥
  • Sandra och Frippe

fyi...vi lånade hem en babygunga igår till vår dryga 2 månaders,den va bra mkt roligare än sittern! (sån man hänger i dörren)

• lia76

Jag köpte en babysitter på babyproffsen, den kunde jag vinkla så hon kom upp någorlunda upprätt då jag skulle ge henne mat i den (innan vi köpt en matstol till henne så fick hon äta i babysittern).

Trollet BF 4/9-2008, Stella 23/9-2006
  • pusspuss

Har samma problem, min lilla kille sätter sig upp hela tiden i babysittern. Vi har nu tagit inn bilstolen som han sitter i,jättebra! Den gungar till och med lite när han rör sig!

• Mystic

Våran babysitter går att ställa så de sitter "normalt" i den! Köpte den på jysk men den finns på coop forum med har jag sett, är disney med nalle puh motiv. Skitbra tycker jag att den varit, lillan är 8 mån nu så sitter inte mer i den för nu är de bara krypa som gäller men vi har använt den massor..

• olalala

Babybjörns babysitter Tri (1-2-3) har liggläge, mellanläge och sittläge. Sittläget är def. högt och i prinicip som att sitta.
    Dock dyr (1195 kr) men värd pengarna tycker vi - lilltjejen ääääääslkar den (och vi med)!

• Oktoberkrabaten

Håller med, BabyBjörns babysitter är jättebra och uppskattad av lillkillen (4 mån) som GÄRNA bara sitter i högsta läget numera (när han inte sitter i sin barnstol vid bordet)!

• gusobeid

köpte en bumbo häromdan, och den kommer barnet verkligen upp i. Dessutom minskar risken för platt skalle i och med att den inte går upp över nacken. Men köp en lekbricka till i så fall. Det jar intee vi gjort, ochtjejen slänger ner sina leksaker på golvet hela tiden.

• guldklimpen

Tack för tipsen! Ska nog ut på jakt efter en ny sitter imorrn...= )

• Litenfyra
    gusobeid skrev 2008-03-01 10:40:42 följande:
    köpte en bumbo häromdan, och den kommer barnet verkligen upp i. Dessutom minskar risken för platt skalle i och med att den inte går upp över nacken. Men köp en lekbricka till i så fall. Det jar intee vi gjort, ochtjejen slänger ner sina leksaker på golvet hela tiden.
    lekbricka vill ja ha, vet du nånstans man kan köpa? hur ser dom ut?
  • helmag

Sandra och frippe: Jag skulle inte sätta en 2 månaders i vare sig bumbo eller hoppgunga. Deras ryggar klarar inte det ännu.
    Bumbon rekomenderas från 3 mån och hoppgungan tror jag är ännu senare.

• Hå Be

Jag kan bara instämma i föregående talare - min lillkille sitter väldigt gärna i sin Baby björn. På högsta läget sitter han väldigt upprätt (lite för mycket för hans smak), men om din lillputt gillar upprätt läge, så tror jag att den är kanon.

• Jonnys tjej

Vart kan man köpa Bumbo? Jag såg bara att den gick att köpa i Malmö & jag bor i Sthlm..

• Jo Lo

Titanium baby finns på babyland för 5-600 den kan man ställa i många lägen och ändra både ryggsöd och fotstöd

• frokenolsson

jag bytte från en mer liggande sitter till en baby björn när min dotter var 2 ½ mån. Baby björn 1-2-3 var mycket mer uppskattad och nu skulle jag inte kalra mig utan den. hon är nu 4½ månad

Svar på tråden Ngn som kan tipsa om en bra babysitter där barnet kan sitta rätt så rakt upp i?