• Kimmi70

Jack Russell kille i Trelleborg söker flickvän!

Hejsan!

Jag har en Jack Russell kille på 5 år som ääälskar tjejer och valpar. Även killar går bra, bara de inte muckar, för då muckar Arrac tillbaka med besked! Innan bodde vi i Malmö och hade många hundkompisar, men här i Trelleborg är det lite tunnsått med den saken. Husse tar med hunden på jobbet när han jobbar på landet och det är jättekul, men det sociala hundlivet känns lite haltande. Ngn som är sugen på att sammanföra sin tik med min hane?

Bild på Terroristen finns under min barnkammare! *skrattar*

• Svar på tråden Jack Russell kille i Trelleborg söker flickvän!
  • lycra

Hej! Jag tänkte bara skriva att gud vad lika våra hundar är! Jag har oxå en Jack russel.. han är 6 månader... han har väldigt mycket färg för att vara en jack russel sa uppfödaren... han har samam färg på huvudet som din hund... ser jättelika ut :) Skoj! Dock bor jag en bit ifrån Trelleborg.. närmare i Halland :)

• amathea

Hej....
    oxå JRT-ägare.
    Fast min lilla goa tik är kastrerad ;)

• Kimmi70

Kastrerad eller ej, han hade nog inte brytt sig, men du bor lite långt borta :)

• amathea

Kimmi70:
    Ja... de... de gör jag nog ja *skratt*

Hon hade nog gillat honom så länge han inte försöker bestämma....
    Hon har lite problem med det.... även om vovven är äldre.
    Men det e visst vanligt för JRT.
    Hennes bror bossar över en rottis *ler*

Stor hund i liten förpackning!

• Kimmi70

Amathea - samma med min...så länge ingen muckar är det lugnt, men minsta lilla tendens till att ngn försöker sätta sig över honom så förvandlas han till en rabiessmittad piraya. *skrattar*
    Annars leker han med allt och alla.

• amathea

Kimmi70:

Absolut!
    Min vovve har inte förstått att det är normalt att hundar nosar varann i rumpen... hon vägrar låta någon komma dit ;)

Tror hon blev typ "våldtagen" av en stor vovve på en fest.
    hon va rädd för de andra hundarna på festen, så vi stängde in henne i ett hus.
    Genom köksfönstret (panorama) ser vi sen hur en stoooor hund är där inne och springer efter henne....
    vi rusar som bara den dit.
    Då sitter ägaren (en full kvinna) på toaletten med dörren öppen och "tittar på hundarna som leker" och sen säger hon.
    "din hund tjöt, så jag tror de blir valpar".

Dagen efter åkte vi till veterinären för alizin-behandling (abort).
    min lilla vovvsing blödde ur "nuppan" och hade jättekonstiga flytningar så veterinären frågade om de va en stor hund som vart på henne.

Tyvärr fick vi inte tag på den där j*vla ägaren!!

Kostade oss dyrt dom veterinärbesöken, som inte går på försäkring!

• Kimmi70

Usch och fy!
    Stackars lilla "Rullan"
    Hon skulle bitit honom där det kändes som mest! *MORRR*

• Ninnna

Bor i Lund och det är kanske lite långt...

Vår Zelda är den långbenta typen. Hon älskar bus och lek med alla varianter av hundar.

Hon ska löpa nu i maj och jag funderar starkt på att försöka hitta en
    passande herre och ta en kull valpar. Det var många år sedan och jag längtar så.

Svar på tråden Jack Russell kille i Trelleborg söker flickvän!