• Zekeria

Ni som inte vill handla mat på LIDL,varför?

Det har jag aldrig förstått.Förstår att man kanske inte vill köpa endel saker,för ofta kan de ha sämre kvalitet.Men maten,vad är det för fel på den?

//Zekeria

• Svar på tråden Ni som inte vill handla mat på LIDL,varför?
  • Xarxa

Det är ju inte bara det att de inte har något speciellt urval när det gäller ekologiska och miljövänliga varor (vet dock inte om detta har ändrats) utan det var ju även negativt tal om deras personalpolicy.

• Nyfiken gul
    Meus Veritas skrev 2008-03-01 12:12:24 följande:
    troligtvis för att de har dåligt rykte.
    En åsikt som jag säger Bullshit om..

Hur många Ica-butiker har inte dåligt rykte av köttfärsskandalen men där folk ändå fortsätter handla av?  O vem vet där egentligen om det bara var köttfärsen som blev ompackad??

ändå handlar folk glatt av både köttfärs och andra köttvaror utan att blinka...  även det som butiken packat själv...
  • Zekeria

Ja alltså köerna och det sättet man skall plocka varor är inte kul men man vänjer sig

• Linam370

För min del är det för att jag helt enkelt inte tycker om Lidl. De har inte samma saker som man är van vid att köpa, jag är väl vanemänniska. Sen gillar jag inte deras personalpolitik heller.
    Det är väl en vanesak förmodligen. Man handlar där man brukar handla.

• Ilonasmamma

lidl har inte så stort utbud på vissa grejer.därför storhandlar vi på en stor ica butik eller på willys.

men när jag är och köper blöjor på lidl så handlar jag allid mjölk bröd och sånt vardags saker oxå.

men för storhandling passar inte lidl för direkt, om man vil ha ett större utud av produkter.

dock har lidl alltid bra grönsaker och frukt. och dom är billigare än vanliga kedjor på just frukt och grönt.

• Puss och Kram

Jag handlar där ibland, men anledning till att man undviker det är för deras usla kassor där man måste plocka varorna på en gång... Bökigt för många... Jag älskar däremot att gå dit och handla vad jag kallar nostalgivaror. Farmor var tyska och de har så mycket som jag förknippar med henne, framför allt jul och påskgodis...

• Meus Veritas

Nyfiken gul skrev 2008-03-01 12:15:04 följande:

En åsikt som jag säger Bullshit om..Hur många Ica-butiker har inte dåligt rykte av köttfärsskandalen men där folk ändå fortsätter handla av?  O vem vet där egentligen om det bara var köttfärsen som blev ompackad?? ändå handlar folk glatt av både köttfärs och andra köttvaror utan att blinka...  även det som butiken packat själv...
    ehhhhh jag har inte sagt att jag tycker dom är skit. jag sa bara att de har dåligt rykte......läs innan du hoppar på nån
  • LickMeUp
    Alle skrev 2008-03-01 12:13:55 följande:
    Jag bojkottar Lidl pga av deras personalpolitik. Det finns många trådar om detta om du söker.
    fast om du har hängt med i svängarna så är det inte så längre.

sen behöver ju inte all info på FL va den rätta

lidl har kommit upp sig riktigt bra tycker ja, de har ju många svenska varumärken också som är mycket billigare.
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • killenkott

För att jag tycker att framför all deras grönsaker är ruttna,nästan jämt.
    Plus att det är värsta omvägen att först handla där sen till Ica maxi,bara för att spara dom där 10-20kr på,men ist förstöra miljön pga bilåkningen.

• beEMbe
    Alle skrev 2008-03-01 12:13:55 följande:
    Jag bojkottar Lidl pga av deras personalpolitik. Det finns många trådar om detta om du söker.
    Haha det sägs ju att även det är skitrykten, rödabandet och vad är det mer
    För jag har läst om folk som jobbar där och de säger att de INTE är så.
    men jag handlar lite överallt och efter icas skandal så tror jag inte att det finns några bra eller dåliga affärer utan konsumenten får pröva sig fram.
Svar på tråden Ni som inte vill handla mat på LIDL,varför?