• Snuffelgumman

Toast röra

I kväll tänkte vi äta sånna här mackor som man gör i mack grill. Är det nån som har nått gott recept på nån röra som man kan ha i mellan ?

• Svar på tråden Toast röra
  • TinaElisabeth

Jag tycker det är gott att ha alla möjliga klassiska och mindre klassiska pizza-pålägg. Min favorit är skinka, banan, curry och lök.

Men att ha nån röra emellan har jag aldrig testat. Kanske kan bli svårt att få det att ligga kvar emellan och inte jäsa ut och brännas i själva grillen. Eller vad säger ni andra? Överbevisa mig gärna.

• Snuffelgumman
    TinaElisabeth skrev 2008-03-01 13:09:39 följande:
    Jag tycker det är gott att ha alla möjliga klassiska och mindre klassiska pizza-pålägg. Min favorit är skinka, banan, curry och lök.Men att ha nån röra emellan har jag aldrig testat. Kanske kan bli svårt att få det att ligga kvar emellan och inte jäsa ut och brännas i själva grillen. Eller vad säger ni andra? Överbevisa mig gärna.
    Jo det är sant men tänkte vi har oftast skinka och ost och det blir man lätt less:)
  • TinaElisabeth

Jag förstår precis! =) Jag kan tänka mig att det är gott med alla sånna här små dessertostar typ bonjour eller philadelphia om man vill ha det lite krämigt.

Nåt annat som jag tycker är supergott är om man steker smörgåsar i stekpannan med smör och vitlök, sen lägger man på en skiva chevreost (getost) och så gratinerar i ugnen. Ringlar på flytande honung och olivolja och lägger på en bädd av roccula-blad med lite balsamvinäger på. Låter kanske krångligt men det är det inte om man har alla ingredienser hemma. Supersmarrigt alternativ till toast eller varma mackor i ugnen. =)

• Atamon

Brukar ibland grilla Focaccia bröd i stora OBH grillen, eftersom bröden är lite större så får de inte plats i smörgåsgrillen.
    Brukar då ofta mozzarella i smörgåsarna, det känns lite krämigare
    T&ex mozzarella, röd lök, lufttorkad skinka, rucolasallat, oliver. Eller rökt lax, philadelphiaost, rödlök.
    Philadelphiaosten gör också så att det blir krämigare.

När jag har grillat panini - avlånga bröd, så har jag haft röra emellan. Tex, räkor, vitlök, creme fraiche, röd caviar, lite riven ost eller kyckling, curry, creme fraiche, lök, tomat och riven ost

Svar på tråden Toast röra